درخواست «امین فردین» از رائفی‌پور برای افشاگری‌هایش درباره سلبریتی‌ها

امین فردین که در فضای مجازی دست به افشاگری روابط هنرمندان می زند از رائفی‌پور خواسته تا در ادامه افشاگری‌هایش درباره سلبریتی‌ها با او همکاری کند.
تصویر درخواست «امین فردین» از رائفی‌پور برای افشاگری‌هایش درباره سلبریتی‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، چند روزی‌ است که علی‌اکبر رائفی‌پور، تئوریسین اصولگرا با ایجاد کارزاری به مقابله با طیف گسترده‌ای از سلبریتی‌ها به پا خواسته و در این میان پاسخ‌هایی را هم دریافت کرده. از جمله رامبد جوان که به حرکات رائفی‌پور منتقد است و مقابل او ایستاده. به هر حال جنبش می‌تو آغازگر جریانی برای حمایت از آزارهای جنسی علیه زنان سینماگر بود و حالا مسیرهایی فرعی در آن ایجاد شده. فضای غبارآلود این‌روزها خبر خوبی برای هواداران رائفی‌پور بوده تا این‌گونه با سینماگران به مخالفت بپردازد.

حالا در این میان امین فردین هم مثل همیشه موج‌سواری کرده و با انتشار توئیتی از رائفی‌پور خواسته که برای ادامه افشاگری‌هایش درباره سلبریتی‌ها همکاری کند.

امین فردین در این‌سال‌ها به واسطه رفتارهای به اصطلاح افشاگرایانه مشهور شده و به همین خاطر به او لقب پاپاراتزی را داده‌اند. وظیفه سازمانی او احتمالا از بین بردن سلبریتی‌هاست و هنوز کاملا مشخص نیست چه جریانی پشت او قرار دارد و اساسا تمام شدن حیثیت سلبریتی‌ها به نفع چه کسانی‌ست؟ بماند که فردین، استاد درهم کردن چند راست با بی‌نهایت دروغ است!

در سمت دیگر، امید دانا که سابقا با اهانت به ساحت پیامبر اکرم از خود به عنوان یک فرد ضد دین رونمایی کرده بود، اخیرا وارد کارزار «سلام فرمانده» شده. او تا به امروز یکی از متناقض‌ترین شخصیت‌های مجازی را از خود به نمایش گذاشته و مخاطبش دقیقا نمی‌داند با چه پدیده‌ای سروکار دارد؟

به طور کلی می‌توان گفت که امید دانا، امین فردین و امثالهم از آن نام‌هایی هستند که بعدها در تاریخ حرف‌های زیادی درباره‌شان خواهند گفت.

احسان حق‌شناس، استاد دانشگاه تهران درباره این افراد می‌گوید: من اعتقاد دارم که اغلب سلبریتی‌ها ضریب هوشی زیر متوسط دارند ولی امین فردین نه؛ قطعا ضریب هوشی او بالای متوسط است، امیدی دانا هم همینطور. هر دو از افراد مطالعه‌کرده‌ای هستند. امین فردین خیلی ماهرانه یک استدلالی را آغاز می‌کند و به مخاطب ارائه می‌دهد؛ مثلا برای اینکه نشان بدهد فساد در سینما وجود دارد یک پژوهش کوچکی ترتیب می‌دهد و آمار تعداد آموزشگاه‌های آموزش بازیگری را پیدا می‌کند و در یک برآورد می‌کند که چه تعداد کمی از افرادی که در این موسسات آموزش می‌بینند می‌توانند بازیگر شوند و در نهایت نتیجه می‌گیرد که فساد بزرگی در سینما باید وجود داشته باشد. قطعا وقتی در آن جایگاه قرار می‌گیرد و عده زیادی او را فالو می‌کنند خود سلبریتی‌ها هم در رقابت با هم اطلاعاتی را در اختیار او قرار می‌دهند.

وی در ادامه افزود: اما اینکه گفتم باهوش است برای این است که خوب می‌تواند آن قسمت دروغ ماجرا را به عنوان بخشی از زنجیره‌ی فکت‌ها نشان دهد. یک بخش دیگرش که نشان می‌دهد آدم باهوشی است اینکه هر چیزی را تبدیل به کارزار جدیدی برای جلب توجه بیشتر می کند از جمله اینکه افرادی که با او مخالفت می کنند و می‌گویند که او دروغ می گوید هم کمکش می‌کنند که برجسته‌تر شود. این نشانه‌ی هوش امین فردین است چرا که وقتی نظرات دشمنان خود را معرفی می‌کند کمک می‌کند که همچنان در واقع مورد توجه مخاطبان باقی بماند.

شاه‌قاسمی با بیان اینکه «افرادی که به امین فردین فحش می دهند به صورت ناخودآگاه کارمندان او هستند» می‌گوید: این کار مثل همان دعواهایی است که سلبریتی‌ها با هم درست می‌کنند تا توجه به خود را حفظ کنند. فرد باهوشی مثل فردین این کار را با ظرافت بیشتری انجام می‌دهد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از تحلیل خود درباره‌ی عملکرد امین فردین و امید دانا می‌گوید: به جای مردم می گویم عوام که واژه طعنه‌دار و کنایه‌داری است؛ عوام به طور خیلی عجیبی بسیار فراموش‌کار هستند؛ از امین فردین فریب می خورند ولی سه روز که می‌گذرد و شایعه‌ی بعدی را راه می‌اندازد دوباره به حرکت در می‌آیند و تبدیل می شوند به لشکر چشم‌هایی که سمت امین فردین است؛ ممکن است آدم‌های زیادی خانه‌خراب شوند ولی این توجه برای او پول تولید می‌کند، قدرت برایش تولید می‌کنید، قدرت چانه‌زنی به او می‌دهید. اشکال از مردم است اگر اینها را نبینیم هیچ کدام این سلیبریتی‌ها وجود نخواهند داشت.

نظر مردم چیست؟

* کثافت از سر و کول امید دانا و امین فردین می‌باره.

* امین فردین آدمی تشنه شهرت و نون به نرخ روز خوره و هرجا که دیده بشه اونجاست. امید دانا همهمینطور. فقط گمراهی میارن!

* کار امین فردین نه شرعا درسته نه اخلاقا این کنار امید دانا هم می‌پلکه که معلوم نیست فازش چیه؟

منبع: برترین ها

400262