واکنش سخنگوی قوه قضائیه پیرامون تعرض به برخی سینماگران

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: مسائلی که اخیرا در فضای مجازی مطرح شده (ادعاهایی در مورد تعرض به برخی سینماگران) تلخ و تاسف آور است.

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود ستایشی در نشست خبری امروز ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و نیز تسلیت سالروز رحلت امام (ره) و تسلیت درگذشت حجت الاسلام دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات گفت: ما معتقدیم که باید از ظرفیت های بالا و ارزشمند حوزه رسانه در جهت جهاد تبیین بهره برد و استفاده کرد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: دستگاه قضایی تا الان و تا این مرحله ۱۴ نفر از کسانی که در ماجرای متروپل احتمال قصور و تقصیر آن‌ها بوده، بازداشت کرده است. در بیان مطالب انصاف و عدالت را رعایت کنیم. هر تصمیمی نسبت به قاصران و مقصران حادثه متروپل گرفته شود به موجب قانون خواهد بود.

ستایشی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: اعضای دولت قبل و دولت فعلی کلیه اموال خود را برای ریاست قوه قضاییه ارسال کرده اند و نسبت به اعلام اموال دارایی اقدام کرده اند. براساس آخرین آمار ۸۰ درصد این قانون در قوه قضاییه اجرایی شده است و اکثر قضات ما در اعلام صورت دارایی در سامانه مشارکت داشته اند. در سایر وزارتخانه‌ها و نهادها این مشارکت خیلی کمتر بوده است. معاون اول رئیس جمهور و رئیس دفتر رئیس جمهور در این ارتباط پیگیری های خوبی داشته اند.

ما به دنبال کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی هستیم اما متاسفانه اسناد عادی به ابزاری برای سوء استفاده عده‌ای از افراد تبدیل شده است. تلاش می‌کنیم به سمت تثبیت اسناد رسمی برویم. ما طرح الزام به ثبت رسمی را داریم که قولنامه‌های عادی بی اعتبار باشند، این طرح در مجلس و شورای نگهبان بررسی شده که ایراداتی از سوی شورای نگهبان وارد شده و مجددا به مجلس برگشته تا رفع ایراد شود. با تصویب قانون هرگونه تنظیم سند عادی توسط مشاورین املاک منع می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: مسائلی که اخیرا در فضای مجازی مطرح شده (ادعاهایی در مورد تعرض به برخی سینماگران) تلخ و تاسف آور است. افراد می‌توانند در قالب طرح شکایت کیفری موضوع را مطرح کنند که ما رسیدگی کنیم. امروز از طرف فردی که به او اتهام تعرض زده بودند شکایتی صورت گرفته است. دستگاه قضا به دور از هیاهو پرونده را بررسی و تصمیم گیری لازم را اتخاذ خواهد کرد.

بر اساس اعلام سخنگوی قوه قضاییه تا روز گذشته هیچ شکایتی از سوی «بازیگرانی که مدعی بودند مورد تعرض قرار گرفته‌اند» ثبت نشده است.

سخنگوی دستگاه قضا در ادامه گفت: گفته شد ۱۲۹ ساختمان ناایمن داریم، سوال شد چرا تاکنون اقدامی انجام نشده که فرصت پاسخگویی در آن برنامه مهیا نشد. اقدامات برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن بر اساس دستورهای قوه قضاییه بود. دادستان تهران گفته است فهرست مکان‌های ناایمن منتشر شود. فهرست تمام ساختمان‌های ناایمن به دادسرای ناحیه ۳۷ تهران ارجاع شده است. تاکنون دادسرای تهران ۶۶۰ واحد تجاری را مورد بررسی قرار داده است. آیا ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن وظیفه دستگاه قضایی است؟. صاحبان تکلیف‌ در ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن کجای کار هستند؟. اصحاب رسانه از صاحبان تکلیف در ایفای نقش‌ها و تکالیف خود مطالبه کنند.

منبع: میزان

400251