بیش از 90 درصد محکومان یا درس نخوانده اند یا ترک تحصیلی!

سرپرست سازمان نهضت‌ سوادآموزی گفت: 92 درصد محکومان یا درس نخوانده اند یا ترک تحصیل کرده اند.
تصویر بیش از 90 درصد محکومان یا درس نخوانده اند یا ترک تحصیلی!

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا عبدی سرپرست سازمان نهضت‌ سوادآموزی در گردهمایی معاونان سوادآموزی آموزش و پرورش استان‌های کشور که در ساختمان شماره 2 نهضت سوادآموزی برگزار شد، با اشاره به جریان های موجود دنیا گفت: در مقاطع مختلف، جریان های اجتماعی، اندیشه ها، سیستم های مدیریتی، ساختار حکمرانی و ساختار اجرایی خود را به روز رسانی می‌کنند. جریان های آموزشی نیز خارج از این موضوع نیستند و باتوجه به اقتضائات اجتماعی نظامات جدیدی برای کارهای خود میچینند تا بتوانند اهدافشان را محقق کنند.

وی افزود: به تبع آن شاید برای موضوعی در دهه 60 و 70 یک مدل و 20 سال بعد مدل دیگری را ارائه دهیم. کار همان است، اما روند و نرم افزار اجرا تغییر می‌کند که یک زمان وابسته به رشد شناختی انسان ها و زمانی وابسته به اقتضائات اجتماعی است.

وی با اشاره به تغییرات روز افزون جریان های نرم افزاری حوزه های مختلف حکمرانی به خصوص حکمرانی آموزشی به ویژه در50 سال اخیر گفت: این تغییرات نرم افزاری ما را به جایی رسانده که زمانی همه مدیریت های کشور حتی نظام آموزشی یک مدل بروکراتیک و از بالا به پایین بود. اما یک تطورات نرم افزاری رخ داد و اکنون جریات غالب، جریانی است که با عنوان و ادبیات حلقه میانی از آن نام می بریم. حلقه میانی تعاریف مختلفی دارد اما از یک منظر، یک جریان مردمی است که بین حاکمیت و مردم قرار گرفته است.

400241