امکان استفاده رایگان از مترو و اتوبوس

به دلیل حمله سایبری به سامانه شهرداری تهران، امکان شارژ بلیط مترو و اتوبوس در برخی از خطوط فراهم نیست و به همین دلیل برای شهروندانی که کارتشان شارژ ندارد، گیت مترو باز است و همچنین می‌توانند به صورت رایگان از اتوبوس استفاده کنند.
تصویر امکان استفاده رایگان از مترو و اتوبوس

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از اختلال‌های حمله سایبری به سامانه شهرداری، نبود امکان شارژ کارت بلیت‌ها در دستگاه‌های مرتبط مترو و اتوبوسرانی بوده است. علاوه بر این، دستگاه‌های کارتخوان بلیت نیز قادر به خوانش کارت بلیت‌ها نیستند و به همین‌خاطر، شرکت بهره‌برداری متروی تهران، تمامی گیت‌ها را برای استفاده رایگان شهروندان تا دیشب باز گذاشت و برنامه حرکت قطارها روی روال عادی انجام گرفت.

این شرکت همچنین اعلام کرده که درصورت رفع نشدن اختلال‌ها، گیت‌های دارای مشکل، امروز نیز برای تردد مسافران باز خواهند بود تا رفت‌وآمدهای شهروندان در شهر با مشکل خاصی همراه نشود که این اتفاق افتاده و شهروندانی که کارت آنها شارژ ندارد، می‌توانند از گیت عبور کنند. همچنین ایستگاه‌هایی که گیت آنها با مشکل مواجه شده، باز هستند.

شرکت اتوبوسرانی نیز از شهروندان درخواست کرده ضمن همکاری با مأموران ایستگاه‌های مبدأ و مقصد، می‌توانند در صورت نداشتن اعتبار کافی در کارت بلیت‌ها، به‌صورت رایگان از ناوگان بهره‌مند شوند.

400138