توصیه‌های پلیس راهور به شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور کشور توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی را در حوزه ترافیک به شرکت کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) ارائه کرد.
تصویر توصیه‌های پلیس راهور به شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ عین الله جهانی در گفت و گویی، با اشاره به حضور زائران در سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت:‌ شاهد حضور جمعیت زیادی از مردم و عاشقان امام و رهبری در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی هستیم. از این رو برای تردد ایمن و بدون سانحه ترافیکی زائران محترم مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) یکسری توصیه‌ها و هشدارهای ترافیکی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: رانندگان اتوبوس‌ها که به صورت کاروان مسئولیت جابجایی زائران را بر عهده دارند مسئولیت خطیری داشته و نیاز است با استفاده از خودروی ایمن و سالم و با استراحت و آرامش کافی و لازم به این مهم بپردازند، این موضوع هم در هنگام رفت و هم در هنگام برگشت زائران باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: لازم است رانندگان در مسیر به علائم راهنمایی و رانندگی و توصیه‌های ماموران پلیس راهور توجه جدی داشته باشند. همچنین از رانندگان می‌خواهیم که بستن کمربند ایمنی را به مسافران و زائران یادآوری کنند. لازم است رانندگان مدیریت زمان را از نظر زمان رفت و برگشت در نظر داشته باشند تا به دلیل بی‌برنامگی در حرکت یا برگشت، کمبود وقت را با سرعت غیر مطمئن جبران نکنند.

جهانی اضافه کرد: رانندگان اتوبوس‌ها و زائران باید ایمنی توقف در حاشیه جاده‌ها و همچنین در حین سوار و پیاده شدن را پیوسته مدنظر داشته باشند. ممکن است زائران بخشی از مسیر را در مبدا یا مقصد به صورت پیاده طی کنند. در این شرایط این افراد حتماً باید در شانه خاکی راه حرکت کنند و با توجه به اینکه عمدتا لباس مشکی بر تن خواهند داشت و احتمال برخورد وسایل نقلیه با زائران افزایش پیدا می‌کند، توصیه می‌کنیم رانندگان و عابران پیاده به مسائل ایمنی در تردد و پیشگیری از تصادف دقت کافی داشته باشند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور کشور گفت: زائران عزیزی که بخشی از مسافت را به صورت پیاده به سمت حرم مطهر طی می‌کنند حتما در ابتدا، میانه و انتهای زنجیره با استفاده از تجهیزات شبرنگ‌دار تلاش کنند تا برای رانندگان عبوری قابل رؤیت باشند و برخوردی با زائران پیاده نداشته باشند. زائران پیاده حتی المقدور از مسیر مخالف حرکت وسایل نقلیه پیاده‌روی کنند تا جریان تردد وسایل نقلیه را مشاهده کرده و در شرایط خاص و بحرانی بتوانند عکس العمل مناسبی برای فرار از خطر داشته باشند.

399914