جزئیات بسته حمایتی برای کشاورزان

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از ارائه بسته حمایتی برای کشاورزان سویاکار خبر داد.
تصویر جزئیات بسته حمایتی برای کشاورزان

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای سال زراعی آینده بابت هر هکتار کاشت سویا به کشاورزان کمک بلاعوض ۳ میلیون تومان پرداخت می‌کند، اظهار داشت: به غیر از پاداش کشت سویا، اگر سویاکاران بتوانند در هر هکتار عملکرد خودرا افزایش دهند، به آنها پاداش افزایش بهره وری تعلق می گیرد.

جزئیات پاداش بهره وری سویا

وی درباره نحوه پرداخت پاداش بهره وری تصریح کرد: برای برداشت محصول، در هر هکتار از ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تن در هر هکتار مبلغ یک میلیون تومان و از ۳ هزار و تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن در هر هکتار مبلغ ۲ میلیون تن و بیشتر از ۳ هزار و ۵۰۰ تن در هر هکتار مبلغ ۳ میلیون تومان پاداش بهره وری به همراه با خرید تضمینی سویا تعلق می گیرد.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اجرای این طرح حاشیه سود تولیدکنندگان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

قربانی نیاز سالیانه به سویا را ۴ و نیم میلیون تن اعلام کرد و گفت: سویا در کشور فقط در ۲۶ هزار هکتار کشت می‌شود که حدود ۵۳ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه سویا علاوه بر کاربردی که در صنایع روغن کشی دارد می‌تواند در بخش خوراک دام و طیور به عنوان کنجاله سویا استفاده شود افزود:اجرای این طرح هم درآمد کشاورزان را افزایش می‌دهد و هم سطح زیر کشت سویا اضافه می‌شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سیاست ارز ترجیحی کشت کشاورزی را نابود کرد بطوریکه کشاورزان زمین‌های زراعی خود را واگذار و یا اجاره داده اند، ولی با اجرای سیاست ارز آزاد، رونق خیلی خوبی در بخش کشاورزی اتفاق خواهد افتاد و تولید در حوزه کشاورزی اقتصادی می‌شود.

399890