برگزاری جشنواره سراسری راز کهن

دبیر نخستین جشنواره راز کهن در فارس گفت: با حمایت انجمن نمایشنامه‌ نویسی  برای نخستین بار جشنواره سراسر راز کهن در بخش نمایشنامه‌ نویسی و نمایش صحنه‌ای با موضوع وحدت در شیراز برگزار می‌ شود.
تصویر برگزاری جشنواره سراسری راز کهن

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، محمد شکر علی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پر کردن خلأ صحنه‌های نمایشی در شیراز بعد از سال‌ها به‌دوراز منافع و مسائل جناحی و به شکل مستقل و در راستای حمایت از هنرنمایشی برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از فراخوان 140 اثر در بخش نمایشنامه‌ نویسی و بیش از 120 اثر در حوزه صحنه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال ‌شده است.
شکر علی تصریح کرد: در بخش تئاتر صحنه‌ای تا نیمه تیرماه مهلت آثار ارسالی تمدید می‌ شود.
وی با اشاره به اینکه در انتخاب آثار ارسالی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد، افزود: حضور یک داور بین‌المللی غیر ایرانی، 11 بازبین از نخبگان تئاتر و هیئت 5 نقره که منتسب به شیراز نباشند آثار رسیده را داوری می‌ کنند.
دبیر جشنواره ملی راز کهن خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی با حضور مدرسان توانمند، سمینار تخصصی با عنوان کمپانی گری در تئاتر ازجمله محورهای همایش است.
شکر علی در مورد نقش فیلم در برابر تئاتر گفت: فیلم نسبت به تئاتر صنعت پول‌سازی است ولی از قابلیت و جایگاه هنرنمایشی هرگز کاسته نمی‌ شود.

399870