مجسمه عکاس 106 ساله گیلانی در بندر انزلی نصب شد

مجسمه مسن ترین عکاس کشور با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهری بندر انزلی در این شهر نصب شد.
تصویر مجسمه عکاس 106 ساله گیلانی در بندر انزلی نصب شد

به گزارش سایت خبری پرسون، مجسمه عکاس 106 ساله گیلانی با سابقه بیش از 70 سال فعالیت در حوزه عکاسی ورزشی، هنری و اجتماعی در یکی از معابر اصلی شهر انزلی نصب شد.

حسن احمدی فر عضو شورای اسلامی شهر انزلی با تقدیر از حضور مردم در مراسم رونمایی از این مجسمه گفت: جبار نوید ثبت کننده تصاویر قهرمانان، نام آوران و اسطوره های استان گیلان و شهر انزلی بود و این مجسمه به پاس سالها تلاش و کوشش وی در ثبت این لحظات در شهر انزلی ساخته و نصب شده است.

وی با بیان اینکه شهر انزلی دارای هنرمندان و پیشکسوتان نامداری است گفت: مدیریت شهری تلاش می کند تا با نگاه ویژه به جایگاه هنرمندان شهر، زمینه را برای زنده نگه داشتن نام و یاد آنها برای جوانان ایجاد کند.

جبار نوید در پایان این مراسم با تقدیر از ساخت مجسمه اش و نصب آن در یکی از معابر اصلی شهر گفت: از این اتفاق بسیار خوشحال هستم و ایمان دارم که حضور مردم در این مراسم لطفی است که سالهاست از سوی خدا شامل من شده است.

وی با بیان اینکه همیشه حضور خدا را در زندگی احساس می کنم تصریح کرد: زندگی من در دستان خداوندی است که سالهای سال این بنده را تنها نگذاشته و تا امروز زندگی مرا به صورت کامل تامین کرده و سبب آرامش روحی من بوده است.

گفتنی است جبار نوید معروف به نوید عکاس متولد 1295 بوده و بیش از 70 سال در حرفه عکاسی مشغول بوده است.

از مهم ترین فعالیت های وی می توان به خاطره سازی و ثبت تصاویر باشگاه ملوان بندرانزلی از دیرباز تا سالیان گذشته اشاره کرد.

وی در حال حاضر در سن 106 سالگی به دلیل کهولت سن در آسایشگاه سالمندان در شهر انزلی به ادامه زندگی می پردازد.

399859