پاسخ قاطع ایران به بیانیه ضدایرانی شورای همکاری خلیج فارس

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۲ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، صدور چنین بیانیه های تکراری و مخرب را نشان از رویکرد سراسر اشتباه و سردرگمی راهبردی برخی کشورهای عضو این شورا در قبال جمهوری اسلامی ایران دانست.
تصویر پاسخ قاطع ایران به بیانیه ضدایرانی شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور چنین بیانیه‌های کلیشه‌ای مغایر با مبانی حسن همجواری بوده و کارویژه‌ای جز بحران آفرینی منطقه ای نداشته و ظاهرا با هدف خنثی کردن نتایح تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با همسایگان به شمول برخی کشورهای دوست و شریک در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس صورت می گیرد.

خطیب زاده با ارجاع به اشاره این بیانیه به موضوع هسته ای کشورمان افزود: برجام و کشورهای متعهد آن که در متن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به وضوح آمده و بر همین مبنا طرف‌های مذاکرات اخیر وین، نزد هر فرد آشنا به مقدمات مسائل بین‌المللی روشن است و لذا طرح درخواست‌هایی از این دست که صادرکنندگان آن به خوبی از بی‌مبنا و بلاوجه بودن آن آگاه هستند، فقط نشان‌دهنده عمق بی‌توجهی این شورا به بدیهیاتی است که نتیجه ‌ای جز بی اعتباری روزافزون برای آن ندارد و در همین ارتباط، این شورا در حالیکه به بزرگترین زرادخانه سلاحهای آمریکایی و غربی در جهان تبدیل شده، در جایگاهی قرار ندارد که در مورد برنامه موشکی و امور مرتبط با سیاست های نظامی و دفاع بازدارنده اظهار نظری بکند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با تاکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می کند.

خطیب زاده اضافه کرد: تکرار این مواضع مداخله جویانه به هر شکلی کاملا مردود است و هیچگونه تاثیری بر واقعیت های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تاکید کرد : دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود همواره راهکار حل مسائل منطقه را بر مبنای تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارات ایجابی در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر اصول و قواعد بین الملل استقبال می نماید.

399850