گالری‌ گردی آخر هفته در تهران

گزارش ما را از برنامه فعالیت گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در آخر هفته بخوانید.
تصویر گالری‌ گردی آخر هفته در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، در صورتی که یکی از دوستداران هنرهای تجسمی هستید و قصد بازدید از نمایشگاه‌های هنری در پایان هفته را دارید، گزارش حاضر شرح ما از برنامه فعالیت گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در آخر هفته.

سپیده دبیری ۲

نمایشگاه گروهی «سپیده دبیری ۲» که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی اختصاص دارد، در نگارخانه انتظامی به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۸ خرداد ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای سه شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۴۲۸۲۸۵

بیخ چراغ

نمایشگاه انفرادی «بیخ چراغ» که به نمایش آثار جهانبخش امیربیگی اختصاص دارد، در گالری شریف به نشانی تهران، میدان قدس ، خیابان شریعتی ،کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۰ خرداد ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۷۲۴۹۳۰

کوئک

«کوئک» نام نمایشگاه انفرادی است که به نمایش آثار ام اسمارت اختصاص دارد و در گالری هما به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۷ خرداد ماه ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۶۳۵۹۷

چکش جادوگران

نمایشگاه انفرادی «چکش جادوگران» که به نمایش سینا برومندی اختصاص دارد، در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۷ خرداد ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸

لِه‌شدگی

«لِه‌شدگی» نام نمایشگاه انفرادی است که به نمایش آثار عباس میرزایی اختصاص دارد و در گالری اُ (طبقه دوم) به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی دوم درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا ۱۷ خرداد ماه ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸

کرسی

نمایشگاه گروهی «کرسی» که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی مانند علیرضا آستانه، نصرالله افجه‌ای، فریدون آو، صادق تبریزی و... اختصاص دارد، در موسسه بنیان و فرهنگ معیار به نشانی تهران، خ شریعتی، بالاتر از پل صدر، جنب کوچه هدایت، پلاک ۱۷۳۶ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۷ خرداد ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

پنهان

نمایشگاه انفرادی «پنهان» که به نمایش آثار آتوسا آل بویه اختصاص دارد، در گالری راه ابریشم فقط و فقط به صورت مجازی در حال برگزاری است. در بیانیه این نمایشگاه انفرادی چنین نوشته شده است: «در باور من ذهن انسان ها حریم شخصیشان است، آنجایی که کسی اجازه ورود به آن را ندارد، دقیقا جایی که هر انسانی را از دیگری متفاوت می سازد. در ذهن من لایه هایی است برای افکار، باورها و احساسات من که از بازگویی آنها واهمه دارم، آنجا که سکوت می کنم! .«خود»م جایی برای آنقدر نزدیک است که گاهی مرز دنیای ذهنی و واقعی را گم می کنم، مرز بین دنیای من و دیگران.»

نمایشگاه انفرادی «پنهان» تا تاریخ ۳۱ خرداد ماه ادامه دارد و برای بازدید از آن می‌توانید به سایت گالری به نشانی http://www.silkroadartgallery.com/ مراجعه کنید.

رنگ‌های اردشیر

نمایشگاه انفرادی «رنگ‌های اردشیر» که به نمایش آثار اردشیر محصص اختصاص دارد، در گالری آرتیبیشن فقط و فقط به صورت مجازی درحال برگزاری است. در بیانیه این نمایشگاه انفرادی چنین نوشته شده است: «کاریکاتور نو در ایران، از دو منبع الهام می‌گرفت: «روزنامه‌ها و مجلات فرانسوی» و «مجلات اروپای شرقی، از جمله پولن.» اردشیر محصص، با الهام از این منابع و با قدرت و تیزهوشی در به‌کارگیری خصوصیات آن‌ها، به زبانی شخصی دست یافت که وی را از دیگر طراحان و کارتونیست‌های ایرانی متمایز می‌کرد. مفاهیمی که در آثار هنرمند برجسته‌ای مثل توپور در فرانسه، وجود داشت، می‌شد در برخی از نقاشی‌های مذهبی و قهوه‌خانه‌ای ایران یافت. به‌طور مشخص می‌توان به تابلوی «مجلس مختار» اشاره کرد. در این تابلو، تن سوراخ ‌سوراخ ‌شده مردی را به تصویر کشیده‌اند و در هر سوراخ، شمعی روشن قرار داده‌اند. در روزگاری که کاریکاتور ایران، راه ابتذال را در پیش گرفته بود و در چاه سطحی‌نگری در رابطه با مسائل روز، گرفتار آمده بود، محصص در زیر لایه‌های سطحی، مفاهیمی را جست‌وجو می‌کرد که می‌شد نمونه‌های عینی آن را در وقایع معاصر ایران جست.»

نمایشگاه انفرادی «رنگ‌های اردشیر» تا تاریخ ۱۵ خرداد ماه ادامه دارد و برای بازدید از آن می‌توانید به سایت http://arthibition.net/ مراجعه نمایید.

نقاشی‌های لوییزا افشان فر

«نقاشی‌های لوییزا افشان فر» فقط به صورت مجازی درحال برگزاری است و تا تاریخ ۱۸ خرداد ماه ادامه دارد. بازدید از این نمایشگاه با مراجعه به سایت http://www.golestangallery.com/ امکان‌پذیر است.

399802