برگزاری یادواره 850 شهید سرافراز و بزرگداشت سردار شهید حاج میرزا سلگی در نهاوند

مراسم یادواره 850 شهید سرافراز و نیز بزرگداشت سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی با حضور پرشورخانواده های معظم شهدا،ایثارگران، مردم انقلابی و مسئولین استانی و شهرستانی در مصلی بزرگ نهاوند برگزار شد.

تصویر برگزاری یادواره 850 شهید سرافراز و بزرگداشت سردار شهید حاج میرزا سلگی در نهاوند

به گزارش سایت خبری پرسون، به گزارش بنیاد شهید نهاوند در روز چهارشنبه مورخ 11اردیبهشت 1401 مراسم یادواره 850شهید سرافراز و نیز بزرگداشت سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی در مصلی بزرگ نهاوند با حضور قاسمی فرزاد استاندار و معاونین استانداری همدان،صفدریان مدیر کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان همدان ، سراقی ریاست و تعدادی از پرسنل بنیاد شهید و امورایثارگران،امام جمعه های محترم،فرماندار و بخشداران،فرماندهان نظامی و انتظامی ومردم شهید پرور و انقلابی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم دکتر قالیباف رییس مجلس و رییس قوه مقننه ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدا گفت: شهدای انقلاب اسلامی ادامه‌دهنده راه اهل‌بیت (ع) هستند و خانواده ایشان با صبر و استقامت و فدا کردن بهترین دارایی زندگی خود درراه انقلاب اسلامی، بیان‌کننده نمونه بارز راه، منش و خصوصیات اهل‌بیت (ع) هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید ناگفته‌ها را از دل انقلاب و دفاع مقدس استخراج و بیان کنیم تا ملت بدانند این نسل توانستند در یک جنگ سخت، ماشین جنگی دشمن تادندان‌مسلح را با مدیریت جهادی و روحیه "ما می‌توانیم" از پای درآورند.

دکتر قالیباف در این یادواره ادامه داد: ویژگی دیگری که شهدا داشتند فرماندهی و مدیریت جهادی بود و مسلماً اگر شهدای ما امروز زنده بودند، باز کردن گره‌های اقتصادی را یک تکلیف برای خود می‌دانستند و مدیریت با دست پاک داشته و صاحب فیش‌های نجومی نبودند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن بیان ویژگی های اخلاقی سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی خاطرنشان کرد: شهدا بهترین شاخص برای معرفی انقلاب اسلامی به نسل‌های امروزی در عرصه‌های مختلف هستند، ما می‌توانیم شهدا را به‌عنوان الگو در همه عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جامعه معرفی کنیم.

در این مراسم که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران، و تعدادی از ادارات سطح شهرستان برگزار شد، از خانواده های تعدادی از شهدای شاخص نهاوند تجلیل به عمل آمد.

399683