ما در معرض حمله تمدن‌های فرازمینی‌ها هستیم!

یک محقق ادعا کرده است که ممکن است چهار تمدن فرازمینی در کهکشان راه شیری وجود داشته باشد که می‌توانند به سیاره زمین حمله کنند.
تصویر ما در معرض حمله تمدن‌های فرازمینی‌ها هستیم!

به گزارش سایت خبری پرسون، و به نقل از وایس نیوز، آلبرتو کابایه‌رو که دانشجوی دکترا در دانشگاه ویگو در اسپانیا است، رواج تمدن‌های خارج از زمین را پیش‌بینی کرده است.

کابایه‌رو در مقاله‌ای با عنوان «پیش‌بینی رواج تمدن‌های مخرب فرازمینی» تلاش کرده است تا تخمینی از آنها ارائه دهد. اگرچه، او اعتراف کرد که محدودیت‌هایی در این خصوص وجود دارد.

او خاطرنشان کرد که این برآورد بر اساس تاریخ تهاجم‌های جهان در قرن گذشته، توانایی‌های نظامی کشورهای درگیر و نرخ رشد جهانی مصرف انرژی است.

کابایه‌رو می‌گوید که نتایج نشان می‌دهد، چنین احتمالی دو برابر کمتر از احتمال برخورد یک سیارک قاتل به زمین است.

دانشمندان در حال برنامه‌ریزی برای ارسال پیامی (METI یا پیام‌رسانی هوش فرازمینی) به تمدن‌های به اصطلاح بیگانه هستند. اگرچه هیچ مدرک قطعی در این زمینه وجود ندارد، اما دولت آمریکا در مورد افزایش علائم حیات فرازمینی جدی است.

با این حال، به عنوان هشداری به دانشمندان، کابایه‌رو در مقاله خود بیان کرد که این یافته‌ها می‌تواند به‌عنوان نقطه شروع یک بحث بین‌المللی در مورد ارسال نخستین پیام‌های رادیویی جدی میان‌ستاره‌ای به سیارات بالقوه قابل سکونت در نزدیکی باشد.

او می‌گوید: «من این کار را فقط بر اساس زندگی همانطور که می‌دانیم انجام دادم. ما ذهن فرازمینی‌ها را نمی‌شناسیم. یک تمدن فرازمینی ممکن است مغزی با ترکیب شیمیایی متفاوت داشته باشد و ممکن است آنها همدلی نداشته باشند یا ممکن است رفتارهای آسیب‌شناسی روانی بیشتری داشته باشند.»

کابایه‌رو افزود: «من این راه را برای انجام [مطالعه] پیدا کردم که محدودیت‌هایی دارد، زیرا ما نمی‌دانیم که بیگانگان چگونه خواهند بود.»

او در مقاله خود نوشت که چنین رویدادی هر ۱۰۰ میلیون سال یک بار رخ می‌دهد. کابایه‌رو درباره تهاجم‌های ۵۰ سال گذشته انسان به کشورهای دیگر تحقیق کرده است.

در این گزارش اشاره شده است که او داده‌هایی را که جمع‌آوری کرده بود بر تعداد سیاره‌های فراخورشیدی شناخته‌شده در کهکشان ما اعمال کرد. کلودیو مکان، دانشمند ایتالیایی، تخمین زد که حدود ۱۵۷۸۵ سیاره فراخورشیدی وجود دارد. پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، کابایه‌رو تخمین زد که ممکن است ۴ تمدن بیگانه بدخواه وجود داشته باشد.

399587