جشنواره کن به تفکر مقابله با اسلام شیعی جایزه داد

حجت‌الاسلام سعیدیان با بیان اینکه هجمه به اسلام شیعی و تخریب ایران هدف سازندگان فیلم «عنکبوت مقدس» است، گفت: خانم امیرابراهیمی باید بداند او و فیلمش در این جشنواره جایزه نگرفته‌اند؛ بلکه تفکر مقابل با ایران و اسلام شیعی است که برنده جایزه شده است.
تصویر جشنواره کن به تفکر مقابله با اسلام شیعی جایزه داد

به گزارش سایت خبری پرسون،حجت‌الاسلام علی سعیدیان کارشناس حوزه دین و فرهنگ درباره فیلم «عنکبوت مقدس» اظهار داشت: در خصوص این فیلم با چند نفر که در حوزه فیلمسازی مسلط هستند و یا در خارج از کشور حضور داشتند و فیلم را مشاهده کرده‌اند، گفت‌وگو کرده‌ام. این فیلم محتوا و اتفاق خاصی ندارد که بگوییم به واسطه سناریوی خوب، بازی‌های قوی و… مورد توجه قرار گرفته و جایزه برده است. این فیلم براساس اعلام رسمی جشنواره کن، از نگاه مردم یکی از ضعیف‌ترین آثار بوده است.

فیلم «عنکبوت مقدس» چه توهینی به امام رضا (ع) کرده است؟

وی با اشاره به اینکه این فیلم بنا دارد بگوید افراد مرتبط با حرم امام رضا (ع) مسبب فجایع و قتل‌های مشهد بودند، گفت: این در حالی است که افراد مرتبط با حرم امام رضا (ع) هیچ شباهتی به فرد نشان داده شده در این فیلم که به نام و ادعای دین این اقدامات را انجام می‌دهد، ندارند. نباید دین خودساخته او را به امام رضا (ع) ارتباط دارد. در این فیلم سرمنشاء تار عنکبوت تنیده شده در مشهد، حرم امام رضا (ع) نشان داده شده است، اما این امام رئوف هیچگاه حکم به هتک حرمت نداده است.

سعیدیان با بیان اینکه تهیه‌کنندگان و مخاطبان این فیلم را به مطالعه سیره امام رضا (ع) و اجدادش دعوت می‌کنم، گفت: امام رضا (ع) و پدرش امام کاظم (ع) بارها در خصوص حفظ آبروی افراد سخن گفته‌اند و در روایتی از امام رضا (ع) داریم که خدا لعنت کند، فردی را که آبروی مومنی را ببرد.

بنا دارند اقشار دینی را خشن نشان دهند

این سخنران مذهبی گفت: در فیلم نشان دادند که فردی با توسل به امام رضا (ع) این فجایع را پیش می‌برد و می‌خواهند القا کنند که با تبعیت از ایشان، این اقدامات را کرده است. این در حالی است که این نگاه فردی او بوده و ارتباطی به امام رضا (ع) ندارد و نباید تعمیم داد. در این فیلم به دنبال آن هستند که اقشار دینی و متمسکان امامان (ع) را خشن نشان دهند. بنا دارند بگویند همین اقدام را هم با خانم ابراهیمی کرده‌اند.

اقشار دینی مدافعان زهرا امیرابراهیمی در روزهای سیاهش بودند

وی در بیانی خطاب به زهرا ابراهیمی بازیگر این فیلم گفت: آن دوره‌ای که شما به نامردی مورد هجمه و توهین در ایران بودید، تنها قشری که پای شما ایستاد، همین مذهبی‌ها و دین‌داران بودند. دفاتر مراجع تقلید حکم حفظ حرمت و شانیت شما دادند. این افراد متصل به دین و همین امام رئوف بودند. اقشاری که امروز برای شما سوت و کف می‌زنند، همان روزها به دنبال تماشای حریم خصوصی شما بودند. درباره آن دوران دوباره بررسی کنید.

سعیدیان تصریح کرد: خانم ابراهیمی ضعیف‌ترین شخصیتی بود که می‌توانستند برای این فیلم انتخاب کنند که خطاهایی در گذشته داشت و با همین انگیزه سراغ او رفتند؛ زیرا می‌دانستند در رسانه‌ها برجسته خواهد شد.

تحقیر ایران و ایران‌هراسی هدف دوم فیلم «عنکبوت مقدس»

این سخنران مذهبی با بیان اینکه دومین هدف این فیلم حمله به ایران و ایرانی بودن است، گفت: چرا این فیلم را در شهر پیشرفته ضبط نکردند؟ شهرهای بزرگ ایران از نظر زیبایی، کم از میلان ندارد. چرا این فیلم را در پاریس ضبط نکردند؟ شهر مشهد از لحاظ امکانات و جلوه بصری کم ندارد. در این فیلم تلاش کردند ایرانیان را به دور از تکنولوژی و پیشرفت نشان دهند و مشهد را بی‌آب و علف جلوه دهند.

وی با بیان اینکه تخریب ایران و تحقیر ایرانیان، هدف سازندگان این فیلم است، گفت: آن‌ها این اقدامات را سال‌هاست با تلاش رسانه‌ای خود پیش برده‌اند؛ تا حدی که تصور مردم کشورهای مختلف اروپا این است که ایرانیان در کشوری بی‌آب و علف زندگی می‌کنند. بزرگ‌ترین خیانت این فیلم به ایرانیان است که تلاش کردند نشان دهند ایران کشوری متحجر است و افراد متحجری چون بازیگر فیلم دارد.

تفکر مقابله با اسلام شیعی، جایزه برد نه زهرا امیرابراهیمی

سعیدیان با بیان اینکه در این فیلم به امام رضا (ع) و مضامین دینی هم خیانت شده است، خاطرنشان کرد: خانم ابراهیمی باید بداند او و فیلمش در این جشنواره جایزه کسب نکرده‌اند؛ بلکه تفکر مقابل با ایران، اسلام شیعی و ترویج این اسلام است که برنده جایزه شده‌اند.

به گزارش فارس، فیلم «عنکبوت مقدس» که محصول مشترک کشورهای غربی دانمارک، آلمان، سوئد و فرانسه است با نمایش سیاه‌نمایی علیه ایران و با اهداف سیاسی وارد جشنواره کن شد و به دلیل همین برنامه‌ریزی‌های سیاسی، اتفاقاً در بخش بهترین بازیگر زن نیز جایزه‌اش را به یکی از بازیگران ایرانی مهاجرت کرده اهدا کرد. در نمایی از این فیلم، نام آن یعنی «عنکبوت مقدس» روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) نمایش داده شده و حالا همین نمای اهانت‌آمیز در تیزر رسمی این فیلم منتشر شده و به پوستر این فیلم در فضای مجازی نیز تبدیل شده است.

399429