دستور مهم دادستانی درباره نوزاد رها شده در سطل زباله نازی آباد

سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶ تهران از دستور دادستانی تهران مبنی بر نظارت بر روند درمان و مراقبت از نوزاد رهاشده در محله نازی‌آباد تهران خبر داد.
تصویر دستور مهم دادستانی درباره نوزاد رها شده در سطل زباله نازی آباد

به گزارش سایت خبری پرسون، نجف جابری سرپرست دادسرای ناحیه ۱۶ تهران اظهار کرد: به محض دریافت گزارش مربوط به پیدا شدن یک نوزاد رهاشده در حوزه کلانتری ۱۳۰ نازی آباد و حوزه قضایی دادسرای ناحیه ۱۶، برای بررسی حال عمومی نوزاد و وضعیت نگهداری و روند درمان وی از بیمارستان بازدید کردیم.

وی ادامه داد: بر حسب اعلام پزشک مراقب در بیمارستان، همه آزمایش‌های لازم از جمله هپاتیت و ایدز از نوزاد دریافت و پاسخ منفی بود و صرفا به لحاظ رهاشدن در سطل زباله، لوب چپ ریه و پای راست نوزاد دچار عفونت و آسیب شده و مراحل درمانی ادامه دارد.

معاون دادستان تهران اضافه کرد: به مدیریت بیمارستان تاکید شد تا بر درمان نوزاد تمرکز داشته باشند و نوزاد یادشده در صورت کمبود امکانات و نیاز به درمان تخصصی به بیمارستان تخصصی و طبی اطفال منتقل شود.

جابری با اشاره به اینکه دستورهای لازم به مرجع انتظامی برای مراقبت از کودک، حفظ امنیت محل و نیز شناسایی پدر و مادر احتمالی یا فرد رهاکننده نوزاد صادر شده است، گفت: تحقیقات لازم در این زمینه در حال انجام بوده و حال عمومی نوزاد خوب گزارش شده است.

399418