ایران گردی «صنم آقا»

اجرای گروه نمایشی «صنم آقا» به زودی در خراسان شمالی آغاز می‌شود.
تصویر ایران گردی «صنم آقا»

به گزارش سایت خبری پرسون، «صنم آقا» به کارگردانی حسن عابدی و تهیه‌کنندگی وحید لک مدتی است که برای اجرا آماده شده ولی قرار است شروع کار با استان خراسان شمالی باشد.

حسن عابدی در این‌باره بیان کرد: نمایش «صنم آقا» در دو ماه گذشته در تهران تولید شده ولی برخلاف رویه معمول اجراها، من و آقای لک تصمیم گرفتیم اجرای این نمایش را در سطح استان‌های دیگر آغاز کنیم؛ چرا که این نوع تبادل تئاتر میان استان‌ها برای ما اهمیت داشت، براین اساس تاکید داشتیم که بازیگران این نمایش را هم از میان بهترین‌های استانیِ ساکن در تهران انتخاب کنیم تا از این ظرفیت استفاده شود.به این ترتیب برعکس روال عادی که نمایش‌های تولید تهران صرفا در سالن‌های همین شهر روی صحنه می‌رود و شاید بعد در شهرهای دیگر اجرا شود، ما کار خود را آخر تابستان در تهران اجرا خواهیم کرد.

او افزود: اجرای «صنم آقا» از خراسان شمالی شروع می‌شود که در این استان آمادگی استقبال از این کار وجود داشت. نمایش از نهم تا دوازدهم خرداد، هشت اجرا دارد و بعد در چند استان دیگری که صحبت‌ شده ادامه خواهیم داد.

وی درباره اینکه چه پیش‌بینی‌ای از اجرای نمایشی تازه تولید در خارج از تهران دارد، گفت:‌ این ماجرا تا حدودی به هدف من و آقای لک به عنوان تهیه کننده بر می‌گردد که در دو سه سال اخیر بخاطر شیوع کرونا تبادل تئاتری و اعزام گروه‌ها میان استان‌ها قطع شد، ما خیلی به دنبال درآمد نیستیم یعنی گروه این آمادگی را دارد که با شرایط ویژه هر استان بتواند نمایش را اجرا کند تا تجربه‌ای داشته باشد؛ البته تجربه نه به این معنی که افراد گروه بی‌تجربه باشند بلکه می‌خواهیم یک تئاتر در ایران بچرخد و عوامل اجرایی استان‌ها نیز در آن مشارکت کنند چون بنا را بر این داریم که کارهای اجرایی مثل نور و دکور با همراهی تئاتری‌های استان‌ها انجام شود.

به گفته عابدی «صنم آقا» داستان زنی به نام صنم است که هنگام بمباران هوایی سال 1365 تهران در محله خزانه و در حالی که باردار بوده همسرش شهید می‌شود ولی او دچار فراموشی می‌شود و سال‌ها به دنبال شوهر گمشده خود می‌گردد.

کارگردان این نمایش یادآور شد که سمیه رضایی از بازیگران کرمانشاهی، احمد جعفری از ایلام و سیمین به‌فر از بازیگران کرد که همگی ساکن تهران هستند در «صنم آقا» بازی می‌کنند.

محمد شاکری (مشاور کارگردان)، مسعود زمانی (طراح صحنه)، اردوان زینی سوق (مجری طرح) و علی یزدانی (مدیر تولید) از دیگر عوامل این نمایش هستند.

منبع: ایسنا

399094