در اردیبهشت ماه؛

درآمدهای تسهیلاتی پست بانک 56 درصد رشد کرد

بهزاد شیری مدیر عامل بانک با اشاره به اینکه پست بانک ایران با سرمایه 16390 میلیارد ریالی در دوره یک ماهه منتهی به اردیبهشت ماه، از محل تسهیلات اعطایی، مبلغی معادل 3403 میلیارد ریال درآمد داشته است، گفت: این رقم نسبت به فروردین ماه سال جاری رشد 56 درصدی داشته است.
تصویر درآمدهای تسهیلاتی پست بانک 56 درصد رشد کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران، در مصاحبه با خبرنگار این اداره کل با تاکید بر اینکه در همین دوره، این بانک، رقمی 1556 میلیارد ریال سود سپرده پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل با افزایش 14 درصدی همراه بوده است، ادامه داد: بر این اساس بانک در اردیبهشت ماه تراز مثبت 1847 میلیارد ریالی را ثبت کرده که در مقایسه با تراز 815 میلیارد ریالی فروردین ماه از رشد 127 درصدی برخوردار بوده است.

بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه تسهیلات اعطایی 62 درصد درآمدهای عملیاتی بانک را پوشش می‌دهد، افزود: رشد چهار برابری درآمدهای تسهیلات اعطایی نسبت به رشد سود سپرده پرداختی، نشان‌دهنده دسترسی به سبد منابع با کیفیت بانک و مدیریت جریان درآمدی و کنترل ریسک‌ها در بانک است.

شیری با اشاره به اینکه درآمدهای حاصل از سپرده‌گذاری در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین با کاهش همراه بوده است و سهم این شاخص در درآمدهای عملیاتی بانک کمتر از چهار درصد است، خاطرنشان کرد: مجموع درآمد اوراق بدهی پست بانک ایران در دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه، مبلغی معادل 2217 میلیارد ریال بوده که به ترتیب در فروردین و اردیبهشت 1086 و 1131 میلیارد ثبت شده و بانک در این زمینه عملکرد باثباتی داشته است.

مدیر عامل پست بانک ایران با بیان اینکه درآمد سرمایه‌گذاری‌ها نیز در اردیبهشت صفر بوده اما در فروردین 1/3 میلیارد ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری محقق شده است، تصریح کرد:آخرین درآمد عملیاتی پست بانک ایران مربوط به درآمد کارمزدها است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری این بانک 755 میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به دوره یک ماهه قبل 22 درصد رشد را نشان می‌دهد و در مقابل هزینه‌های کارمزد پست بانک ایران در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه با افزایش سه درصدی همراه بوده است و سهم کارمزدها از درآمدهای عملیاتی بانک 22 درصد است.

399092