آموزش محافظت از محیط زیست ضروری است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: تدوین دستورالعمل آموزشی برای ورود طبیعت گردان به عرصه های طبیعی و مناطق تحت مدیریت سازمان از جمله پارک های ملی ضرورت دارد .

تصویر آموزش محافظت از محیط زیست ضروری است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی سلاجقه در بازدید از پارک ملی لار تهران، با اشاره به اینکه یکی از اهداف و اولویت‌های اصلی سازمان توجه به آموزش‌های عمومی و چهره به چهره در این حوزه است، گفت: برای برخورداری از محیط زیست پاک و پایدار توجه به نقش مشارکتی و همراهی مردم اهمیت داشته و برای تحقق این امر، سازمان محیط زیست باید از توان و امکانات خود برای آموزش‌های محیط زیستی به مردم استفاده کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حفظ محیط زیست برای همه علاقه‌مندان به این حوزه و طبیعت باید تبدیل به یک دغدغه و نگاه فرهنگی شود، افزود: ما می‌توانیم با تدوین و اجرای یک دستورالعمل آموزشی و فرهنگی، از مردم برای حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست کمک بگیریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایجاد پایگاه‌های آموزشی و فرهنگی در ورودی مناطق تحت مدیریت این امکان را می‌دهد تا با آگاه سازی مردم و طبیعت دوستان نسبت به ظرفیت‌ها و چالش‌های محیط زیستی موجود منطقه ای، بتوان برنامه‌های راهبردی بهتری در حفاظت از مناطق در کنار محیط بانان و نیرو‌های اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست پیاده سازی کرد.
سلاجقه پارک ملی لار استان تهران را به عنوان یکی از پایلوت‌های مناسب برای اجرای برنامه آموزش چهره به چهره به مخاطبان و طبیعت دوستان دانست و خواستار بررسی ابعاد و فرصت‌های آموزشی و فرهنگی در این پارک ملی و تدوین دستورالعمل‌های ویژه آن شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه پارک ملی لار دارای تنوع گیاهی و جانوری زیادی بوده و با چشم انداز‌های زیبا در نزدیکی پایتخت قرار دارد و شهروندان در بازه زمانی مشخصی از سال از این منطقه بازدید می‌کنند، گفت: ما مکلفیم آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از طبیعت و گیاهان، فواید گیاهان دارویی و ارزش اقتصادی منطقه را به شهروندان ارائه دهیم.

سلاجقه در ادامه به موضوع اهمیت کنترل چرای دام در این منطقه اشاره داشت و افزود: سازمان منابع طبیعی کشور باید آموزش‌های لازم برای کنترل چرا و جلوگیری از تخریب محیط زیست را به دامداران منطقه ارائه دهد.

399049

سازمان آگهی های پرسون