خطر فروپاشی یک ساختمان 3طبقه در بابل

ریزش ساختمان‌ها در مازندران ظاهرا مسری شده است و کمتر از ۴۸ ساعت پس از فرو ریختن یک ساختمان ویلایی در آمل ، این بار نوبت بابل شد و یک ساختمان سه طبقه به خاطر گودبرداری عمیق در آستانه فروپاشی قرار داد .
تصویر خطر فروپاشی یک ساختمان 3طبقه در بابل

به گزارش سایت خبری پرسون، آژیر ریزش یک ساختمان سه طبقه در شهر بابل شامگاه پنجشنبه با انتشار فیلمی در فضای مجازی به صدا درآمد و مسوولان شهری را از دادستان گرفته تا شهردار به صحنه حادثه کشانده است.

فیلم هشدار ریزش این ساختمان که در کانال اطلاع رسانی منتسب به شهرداری بابل هم انتشار یافت نشان می دهد که ساختمانی در بلوار جانبازان این شهر با ریزش دیوار پشتی در آستانه فرو ریختن قرار گرفته است.

شاهدان عینی گفته اند که به دنبال انتشار فیلم از ساختمان در حال فروریختن ، بلافاصله دادستان شهرستان بابل، شهردار، معاونان و مدیران مربوطه شهرداری جهت برقراری هماهنگی‌های لازم به منظور تامین ایمنی و استحکام این سازه ناپایدار در محل حادثه حاضر شدند.
به گفته شاهدان ، مسوولان علاوه بر تخلیه ساختمان سه طبقه ، اقدام به تخلیه و ایمن سازی خانه های اطراف با قطع برق ، گاز و آب کرده اند.

تیم آتش نشانی هم در صحنه حاضر شده است تا در صورت وقوع حادثه اقدامات لازم را انجام دهد.

سید مازیار حسینی مدیرعامل سازمان آتش نشانی بابل در کلیپی که در اختیار رسانه ها قرار داد ، بیان کرد: طی تماس مردمی عصر امروز پنجشنبه خطر ریزش ساختمان سه طبقه در ابتدای کمربندی شرقی بهاران چهار گزارش شده است که بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع ۲۱ نفر از آتش نشانان با سه اکیپ در محل حادثه حضور یافتند.

وی افزود : با توجه به عمق گودبرداری و احتمال ریزش پی این ساختمان سه طبقه ، برنامه ریزی های به عمل آمده اهالی ساختمان مسکونی و سه ساختمان همجوار آن تخلیه و خانواده ها در محل مناسب اسکان یافته اند.

حسینی گفت: بلافاصله عوامل عمرانی شهرداری بابل هم برای مقاوم سازی این ساختمان در محل حادثه حضور یافتند و تا صبح این عملیات ادامه خواهد داشت.

وی از شهروندان خواست تا در محل حادثه تجمع نکنند و اجازه دهند روند مقاوم سازی این ساختمان بخوبی انجام شود.

ورود دادستانی به موضوع

حجت‌ الاسلام اسماعیل ملاکریمی دادستان بابل هم در گفت و گو با رسانه های محلی با بیان اینکه به کلانتری مربوطه ابلاغ صورت گرفت، افزود: در رابطه با این اتفاق تشکیل پرونده شد و دستورات لازم برای احضار فردی که این اقدام غیر فنی را انجام داده و آن مهندس کارشناسی که برای این ساختمان استحکام بنا صادر کرده و کارشناس مربوط به شهرداری نیز احضار صورت گرفت.

وی ادامه داد: به ساکنینی که در این ساختمان مجاور بودن برای پیشگیری از حوادث احتمالی که هر لحظه شاید احتمال فروریزی باشد پیشگیری از هرگونه حوادث ای دستور داده شده که تخلیه شوند و نیروی انتظامی هم ابلاغ شده که در آن منطقه حضور پیدا کند که کسی وارد ساختمان نشود.

398961