عضو کمیسیون انرژی؛

تصمیم سخت رییسی اقتصادی نیست

عضو کمیسیون انرژی در خصوص تصمیم سخت رییسی گفت: چه کسی گفته است که تصمیم سختی که رییس جمهوری قصد اعلام آن را دارد اقتصادی است؟

تصویر تصمیم سخت رییسی اقتصادی نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی در مورد وضعیت اقتصادی پیش آمده گفت: در چنین شرایطی مصرف مردم هم باید مدیریت شود، مثلاً میزان مصرف روغن مردم باید کنترل شود.

او در ادامه توضیح داد: هدف ما اول این است که فساد و رانت از جامعه رخت ببندد؛ چه کسی گفته است که قرار است قیمت بنزین افزایش یابد یا تصمیم اقتصادی جدید گرفته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصمیم به افزایش قیمت بنزین را با قاطعیت رد کرد.

وی در رابطه با شرایط اقتصادی پیش آمده عنوان کرد: باید وارد مرحله‌ای شویم که قیمت‌ها واقعی شود. اما پیش از آن نیاز است که نظام دستمزد کشور مورد بررسی قرار گیرد. در چنین شرایطی نمی‌توان دستمزدها را پایین نگه داشت و فقط هزینه‌های زندگی را بالا برد.

عباسی در ادامه تصریح کرد: در این وضعیت باید نظام حقوق و دستمزد را به گونه‌ای تغییر داده شود که پاسخگوی نیاز مردم باشد و یا اگر قرار است افزایش پلکانی داشته باشیم باید زمان آن مشخص شود.

نماینده مردم فارس در پایان گفت: دولت در شرایط فعلی سعی دارد با یارانه و کالابرگ فضای ایجاد شده را مدیریت کند. البته مصرف مردم هم باید مدیریت شود، به عنوان مثال میزان مصرف روغن مردم باید کنترل شود، با این حال نباید به تغذیه مردم صدمه وارد شود.

398947