روزهای سرخ بورس آغاز شد؟

شاخص بورس تهران پس از سقوط سنگین روز گذشته، امروز هم با افت همراه شد اما کاهش سطح شاخص کل بورس در مقایسه با روز گذشته ناچیز بوده و نتوانست باعث افت سنگین بازار شود. هرچند برخی از کارشناسان اعتقاد دارند بازار وارد روند اصلاحی شده و احتمالا سهامداران باید منتظر روند ریزشی شدیدتری در هفته ها و روزهای آینده باشند.
تصویر روزهای سرخ بورس آغاز شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بورس تهران امروز سه‌شنبه سوم خرداد ۱۴۰۱ با افت هزار واحدی معاملات را به پایان برد و در کانال یک میلیون و ۵۵۵هزار واحدی آرام گرفت.

افت هزار و ۴۹۶واحدی، معادل ۰.۱درصدی شاخص کل باعث شد تابلوها امروز هم مانند روز گذشته به رنگ قرمز درآمده و بازار به روند کاهشی خود ادامه دهد. شاخص کل نیز پس از افت هزار و ۴۹۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۵۵هزار واحد قرار گرفت و روز معاملاتی برای سهامداران به اتمام رسید.

شاخص‌ هم‌وزن نیز مانند شاخص کل ۰.۳درصد افت کرده و در محدوده ۴۳۱هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با کاهشی چشمگیر در حدود ۲۷ درصدی نسبت به روزهای گذشته به چهار هزار و ۹۸۵میلیارد تومان رسید.

کارشناسان چه می‌گویند؟

به باور اغلب تحلیلگران اتفاقاتی که اخیرا در بازار سهام تهران رخ داده روندی طبیعی بوده که همه بورس‌های جهان در مقاطع مختلف با آن مواجه می‌شوند و از همین رو است که بورس تهران نیز با نوساناتی مواجه بوده که حاصل تحولات طبیعی بازارهای مالی است.

اما عده دیگری از سهامداران و کارشناسان که در اقلیت هستند نیز اعتقاد دارند روند اصلاحی بازار کاملا قابل پیش‌بینی بوده و به نظر می‌رسد این روند در پی رشد بی‌پشتوانه بازار در دو ماه نخست سال جاری رقم خورده است. این دسته معتقدند رشد بازار طبیعی نبوده و طبیعتا دوره اصلاح شاخص نیز در هر حال باید طی شود و این اتفاق اجتناب ناپذیر است.

398645