تور شیراز با قطار از تهران + 40 درصد تخفیف در ندابال

تور شیراز با قطار از تهران برای افرادی که خواهان یک مسافرت خوب و دلپذیر در کنار خانواده هستند، می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما علت چیست؟ چرا بسیاری از افراد به شیراز مسافرت می‌کند و چرا ترجیح می‌دهند که این سفر را با یک تور زمینی مانند قطار آغاز کنند؟
تصویر تور شیراز با قطار از تهران + 40  درصد تخفیف در ندابال

به گزارش سایت خبری پرسون، قبل از اینکه به این سؤالات پاسخ دهیم باید بگوییم، شیراز شهر شعر و شاعری بوده و مکان‌های تاریخی، تفریحی و دیدنی بی‌نظیری دارد. همه این موارد باعث شده است که این شهر زیبا به مکان گردشگری بسیار مناسب تبدیل شود و هرسال مخصوصاً در ایام نوروز و تعطیلات تابستان مسافران زیادی را به خود جذب کند؛ بنابراین اگر شما هم قصد سفر به شهر شیراز را دارید و مایلید که سفر خود را با تورهای مسافرتی مانند تورهای زمینی و تورهای هوایی انجام دهید، اما هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه رزرو تور مسافرتی، نحوه سفر به این شهر و شناخت جاذبه‌های آن ندارید، با ما تا پایان این محتوا همراه باشید.

بهترین زمان برای رزرو تور شیراز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خرید تور شیراز و مسافرت کردن به این شهر زیبا می‌تواند در ماه‌های اردیبهشت باشد. حتی می‌توان گفت روز پانزدهم اردیبهشت نیز به نام روز شیراز نام‌گذاری شده است. بنابراین اردیبهشت‌ماه می‌تواند زمان بسیار مناسبی باشد زیرا هیچ ازدحام و شلوغی در آن وجود ندارد و هم چنین خبری از گرمای طاقت‌فرسا نیز در آن نیست. همچنین اگر قرار است به‌تنهایی به شیراز سفر کنید مهرماه، آغاز سال تحصیلی و دی و خرداد به‌خاطر امتحانات دانشجویی و دانش‌آموزی و ایام بعد از تعطیلات نوروزی می‌تواند زمان خوبی برای سفر کردن به این شهر باشد. اما چرا این ماه‌ها می‌توانند خوب باشند؟

این موضوع فقط یک علت دارد آن هم این است که در ماه‌هایی مانند مهر، خرداد می‌توان تور ارزان‌تری را برای سفر به این شهر خریداری کرد.

انواع راه‌های سفر به شیراز به‌خصوص تور شیراز با قطار از تهران

برای سفر به شیراز راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از بین آنها به مواردی مانند استفاده از ماشین شخصی، سفر با تور قطار و همچنین تور هوایی اشاره کرد. ما در ادامه به بیان هرکدام از این تورها به‌صورت جداگانه پرداخته و مزایا و معایبی که دارند را به شما می‌گوییم.

سفر به شیراز با ماشین شخصی

سفر به شیراز آن هم با ماشین شخصی برای بسیاری از افراد بسیار جذاب است، به‌این‌علت که هر زمان که خواستند می‌توانند در بین راه توقف کنند و یا از مکان‌های زیبا و طبیعت بکر بین راه دیدن نمایند. اما خب این سفرمی تواند معایبی نیز داشته باشد. عیب آن هم این است که افراد در این مسیر، خسته راه می‌شوند. زیرا مسافت بین تهران تا شیراز ۹۱۷ کیلومتر است. این یعنی چیزی حدود ۱۰ تا ۱۱ ساعت که می‌تواند برای فرد راننده‌ای که قرار است پشت فرمان بنشیند، بسیار سخت باشد.

سفر با قطار به شیراز

اگر می‌خواهید تور مسافرتی که دارید، هزینه مناسبی داشته باشد و همچنین بتوانید با آن به همراه خانواده مسافرت کنید تور شیراز با قطار از تهران گزینه مناسبی باشد. همچنین می‌توان گفت مسافرت با قطار می‌تواند هزینه مناسب‌تری را نسبت به مسافرت با هواپیما داشته باشد. افرادی که با قطار از تهران به شیراز مسافرت می‌کنند می‌توانند از مزایای بی‌نظیر دیگری نیز بهره‌مند شوند. این مزایا می‌تواند شامل استفاده از اینترنت، تخت‌های ۶ نفره، تماشای سریال و.... برخوردار شود.

اگر شما هم از افرادی هستید که می‌خواهید این سفر را با قطار انجام دهید باید بدانید مسیر تهران تا شیراز آن‌هم با قطار چیزی حدود ۱۵ ساعت است . گرچه ممکن است این مسیر کمی طولانی به نظر برسد اما خوبی هم دارد و آن هم این است که شما می‌توانید از مناظر زیبا و طبیعی که بین راه است لذت ببرید.

سفر تهران به شیراز با هواپیما

سفر تهران تا شیراز با هواپیما چیزی حدود یک ساعت و نیم است سفر با آن ها می تواند بسیار آسان و در دسترس باشد. زیرا روزانه چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ پرواز از فرودگاه مهرآباد به شیراز انجام می‌گردد. همچنین شما با استفاده از تور هوایی دیگر خسته راه نخواهید شد. اما استفاده از این تورها می‌تواند معایبی نیز داشته باشد و این معایب شامل هزینه بسیار بالای این تورها است.

رزرو تور شیراز با قطار از تهران ارزان

اگر خواهان مسافرت به شیراز هستید، می‌توانید از تورهای ارزان استفاده کنید. اما تورهای مسافرتی در چه ماه‌هایی ارزان‌تر هستند؟ به‌طورکلی باید بگوییم در ماه‌هایی مانند مهر، خرداد و اردیبهشت بهترین ماه‌هایی هستند که می‌توانید یک تور مسافرتی ارزان را برای خود خریداری کنید. زیرا در این ماه‌ها بسیاری از افراد در حال تحصیل هستند یا زمان امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها فرارسیده است. به همین علت تورهای بسیاری از آژانس‌های مسافرتی به فروش نمی‌رسد و آن‌ها مجبورند که تورهای خود را در قیمت پایین‌تری و به‌عنوان تورهای مسافرتی لحظه آخری بفروشند. حال می‌خواهد این تور لحظه آخری، تور کیش ارزان باشد یا تور مشهد. هر چه که باشد، قیمت آن‌ها ارزان و مناسب است و امکاناتی که دارد مانند امکانات همان تور مسافرتی می‌باشد.

تور شیراز با قطار از تهران لوکس

تهران به شیراز آن هم با قطارهای لوکس برای هر فردی می‌تواند بسیار خوشایند باشد. گرچه هزینه‌های این تور لوکس مسافرتی، گران‌تر از تور مسافرتی قطار اقتصادی و ارزان است. اما با استفاده از این تورها می‌توانید از امکانات رفاهی بی‌نظیری استفاده کرده و این مسافت را بدون خستگی طی کنید. لازم به ذکر است که بگوییم قطارهای مانند قطار ۴ تخته نور، قطار فدک و همچنین قطار سریر، از جمله این قطارهای لوکس هستند.

تور شیراز با قطار از تهران - مکان‌های گردشگری

سعدیه

مکانی که سعدی، شاعر و نویسنده ایران در آن زندگی می‌کرد سعدیه است. گرچه این مکان در حال حاضر، مزار او محسوب می‌شود اما درگذشته محل عبادت او بوده است. این مکان زیبا که با تلفیق هنر معماری جدید و قدیم ساخته شده است در شمال شرق شیراز قرار دارد و اگر به دیدن این آرامگاه بروید باغ دلگشا نیز در نزدیکی آن خواهید دید.

نارنجستان قوام

نارنجستان قوام یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود و در انتهای خیابان لطفعلی خان زند شیراز واقع شده است. این مکان به دلیل وجود درختان زیبا نارنج و همچنین به‌این‌علت که به دست کسی به نام قوام الملک ساخته شده، نام نارنجستان قوام را به خود گرفته است. نارنجستان قوام دو قسمت دارد.1 قسمت بیرونی که همان موزه نارنجستان است و 2 اندرونی که خانه زینت الملوک نام دارد.

عمارت شاپوری

این عمارت در خیابان کریم‌خان زند و در مرکز شهر شیراز واقع شده است. عمارت شاپوری جزو عمارت‌هایی محسوب می‌شود و در دوران پهلوی به دستور فردی بنام عبدالصاحب شاپوری ساخته شده است. بی شک می‌توان گفت این عمارت از هر لحاظی منحصربه‌فرد است.

رصدخانه ابوریحان بیرونی

این رصدخانه از دومین رصدخانه‌های مهم ایران، پس از رصدخانه مراغه محسوب می‌شود. این رصدخانه در تپه چمران واقع شده و زیر نظر دانشگاه شیراز فعالیت می‌کند. در این رصدخانه، تحقیقاتی مانند مطالعات ستارگان و پژوهش‌های کیهانی انجام می‌شود.

بازار وکیل شیراز

نوبتی هم باشد نوبت بازار وکیل شیراز است این بازار در مرکز شهر واقع شده و ورودی‌های متفاوتی دارد اما ورودی اصلی آن در خیابان زند قرار گرفته است. بازار وکیل به دستور کریم‌خان زند ساخته شد. داستان ساخت بازار وکیل ازاین‌قرار است زمانی که کریم‌خان زند به شهر لار سفرکرده بود، متوجه بازار قیصریه شد و تصمیم گرفت بنای شبیه به آن را در شهر شیراز بنا کند تا بتواند از این راه به کسب‌وکار و اقتصاد مردم کمک کرده باشد.

سخن آخر

سفر به شیراز می‌تواند تبدیل به یک مسافرت بسیار خوب شود اما به‌شرط آنکه بتوانید یک تور ارزان و مناسب را برای خود بخرید حال می‌خواهد تور مشهد ارزان باشد یا تور چابهار و دیگر اینکه قبل از شروع سفر تمام اطلاعات موردنیاز در مورد مقصد خود را به داشته باشید؛ بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از هر اشتباهی و انجام‌دادن هرچه بهتر کارها، نگاهی به این محتوا بیندازید.

398607