شناسایی بیمار مشکوک به آبله میمونی در لار

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره شناسایی یک کودک مبتلا به آبله میمونی در شهرستان لار پاسخ داد.
تصویر شناسایی بیمار مشکوک به آبله میمونی در لار

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس؛ عباس رضائیان زاده گفت: شایعه‌ای در برخی رسانه‌های مجازی مبنی بر ابتلای یک کودک در شهرستان لار به بیماری آبله میمونی انتشار یافته که با بررسی و رصد موضوع این خبر تکذیب شد.

او بیان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده، ۲ فرد از بستگان این کودک به بیماری زونا و آبله مرغان در روز‌های اخیر مبتلا و با این کودک در تماس بوده اند.

رضائیان زاده تصریح کرد: با توجه به ارزیابی بیمار از سوی پزشک معالج در شهرستان لار، تشخیص قطعی پزشک، بیماری آبله مرغان بوده که علائم بالینی نیز این تشخیص را تائید می‌کند و در این زمینه هیچ گونه تردید علمی وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این موارد به صورت هوشیارانه به رصد موضوع پرداخته و تا کنون موردی از ابتلا به بیماری آبله میمونی در کشور گزارش نشده است.

رضائیان زاده با بیان اینکه در حال حاضر جای هیچ گونه نگرانی در ایران نسبت به خطر ابتلا به این بیماری وجود ندارد، افزود: آبله میمونی با الگوی ویژه منحصر به خود، در فرد بروز می‌یابد و تا کنون موردی در این زمینه، در کشور مشاهده نشده است.

او از عموم مردم درخواست کرد تا اخبار حوزه سلامت را تنها از منابع معتبر و رسمی دنبال کنند.

در پی انتشار این شایعه (مبنی بر شیوع آبله میمونی در لار)، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان مسئله را از مبادی مربوطه (پزشک معالج کودک) پیگیری کرده و آن را تکذیب کرد.

398454