حاشیه‌های ایلان ماسک تسلا را در خطر قرار داده است

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا در روزهای گذشته با یک اظهار نظر سیاسی و همچنین طرح یک ادعای آزار جنسی علیه‌اش حاشیه‌ساز شده و اکنون برخی درباره آسیب‌دیدن برند شرکت تسلا اظهار نگرانی می‌کنند.
تصویر حاشیه‌های ایلان ماسک تسلا را در خطر قرار داده است

به گزارش سایت خبری پرسون، ایلان ماسک که با خبر خرید توییتر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته بود، هفته گذشته در اظهار نظری صریح سخنانی بر ضد حزب دموکرات مطرح کرد و یک روز پس از آن ادعای آزار جنسی علیه او مطرح شد.

ماسک روز چهارشنبه در توییتر نوشت: «در گذشته به دموکرات‌ها رای دادم، زیرا آنها (بیشتر) حزب مهربانی بودند. اما آنها به حزب تفرقه و نفرت تبدیل شده‌اند، بنابراین من دیگر نمی‌توانم از آنها حمایت کنم و به جمهوری‌خواهان رای خواهم داد».

حاشیه‌های ایلان ماسک تسلا را در خطر قرار داده است | از اتهام آزار جنسی تا اظهارات سیاسی ضد حزب دموکرات‌

توییت حاشیه‌ساز ایلان ماسک علیه حزب دموکرات امریکا

این اظهار نظر صریح ماسک و به‌کار بردن عنوان «حزب تفرقه و نفرت» برای حزب دموکرات، خشم برخی کارمندان و مشتریان شرکت تسلا که از حامیان این حزب هستند را برانگیخت.

یک‌روز بعد بیزنس اینسایدر خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه ایلان ماسک سال ۲۰۱۶ یک خدمه پرواز را مورد آزار جنسی قرار داده است. بر اساس این خبر، آزار جنسی ادعا شده در یک جت خصوصی رخ داده و در همان زمان شرکت تسلا برای مسکوت گذاشتن طرح شکایت مبلغ ۲۵۰ هزار دلار به شاکی پرداخت کرده است. ماسک این ادعا را رد و شخص مدعی را یک دروغ‌گو خطاب کرده است.

از آنجایی که نام ایلان ماسک با شرکت تسلا عجین شده، این نگرانی به‌وجود آمده که حاشیه‌های ایجاد شده حول این مدیر میلیاردر بر فروش خودروهای تسلا به‌ویژه در کالیفورنیا تاثیر منفی بگذارد.

کالیفورنیا یک ایالت عمدتا چپ‌گرا در ایالات متحده آمریکا است و دموکرات‌ها در آن هواداران پر شماری دارند. طبق گزارش انجمن فروشندگان خودروی جدید کالیفرنیا، فروش تسلا در کالیفرنیا تقریباً ۷۰ درصد در سال افزایش یافته و این شرکت ۶.۵ درصد از کل خودروهای این ایالت را در اختیار دارد. علاوه بر این هواداران حزب دموکرات بخش زیادی از مشتریان شرکت تسلا را تشکیل می‌دهند.

این مجموعه تحولات به‌سرعت بر روی افکار عمومی جامعه امریکا اثر گذاشت. هشتگ تحریم تسلا روز جمعه در توییتر ترند شد و چندین نفر ادعا کردند که سفارش خودروی خود از این شرکت را لغو می‌کنند.

یک کاربر توییتر که خود را وکیل معرفی کرده درباره ایلان ماسک نوشته است: «من در گذشته او را به‌خاطر ایجاد یک کسب‌وکار سبز (طرفدار محیط ‌زیست) که در مصرف انرژی تحولاتی ایجاد کرده تحسین می‌کردم. اما اکنون متاسفانه او به یک ترول (اوباش مجازی) جویای توجه و تفرقه‌برانگیز تبدیل شده است. من دیگر اعتماد ندارم او به محصولات شرکتش متعهد باشد. به‌همین دلیل من سفارش خرید خودروی تسلا را لغو می‌کنم».

یکی دیگر از کاربران توییتر از آلمان نوشت: «شما یک مشتری بالقوه را از دست دادید». علی‌رغم این اظهارنظرهای مجازی هیچ منبع مستقلی تایید نکرده که پس از حواشی اخیر ایلان ماسک آیا واقعا سفارش خریدی از تسلا لغو شده است یا خیر؟

در مقابل هواداران ماسک هم بیکار ننشستند و به‌دفاع از او در رسانه‌های اجتماعی پرداختند. یکی از کاربران توییتر، خود را جمهوری‌خواهی دانست که به‌تازگی برای پنل‌های خورشیدی تسلا ثبت‌نام کرده و از کارهای ایلان ماسک تشکر کرد.

در نتیجه این تحولات روز جمعه، سهام تسلا تقریباً ۹ درصد افت کرد و حدود ۶۶ میلیارد دلار از ارزش بازار سهام تسلا کاهش یافت. در این روز سهام این شرکت به پایین‌ترین سطح خود از اوت گذشته رسید.

در این شرایط بحرانی با توجه به سابقه قوی شرکت تسلا، قاعدتا بسیاری از سرمایه‌گذاران اصلی شرکت در کنار ماسک خواهند ماند و از او حمایت می‌کنند، اما این لزوما به مفهوم نگران نبودن آنها از حواشی به‌وجود آمده نیست. یکی از سهامداران تسلا، ایلان ماسک را «بهترین چیز برای تسلا و بدترین چیز برای تسلا» توصیف کرده است.

398203