صهیونیست‌ها عملاً اعلام کردند به مواضع ایران حمله می کنند

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی رئیس جمهور در روز چهارشنبه ۴ خرداد در شهر مقدس قم خبر داد.
تصویر صهیونیست‌ها عملاً اعلام کردند به مواضع ایران حمله می کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار رمضان شریف ظهر شنبه در نشست خبری برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان قم روز چهارشنبه ۴ خردادماه با پیام مقام معظم رهبری در مصلی قدس قم و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم قم برگزار می‌شود.

سردار شریف عنوان داشت: در این کنگره رئیس جمهور، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع)، آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور و حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

وی بیان داشت: مدارک طلبگی تمامی ۴ هزار شهید روحانی استعلام شده و از سوی دیگر بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز این آمار را تأیید رسمی کرده است.

وی افزود: نمایشگاهی با ۵۰ غرفه در خصوص شهدای روحانی با حضور ۳۱ استان در محل مصلای قدس برپا می‌شود و تا ۱۰ خردادماه ادامه دارد.

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سپاه پاسداران بعد از دفاع مقدس بیان داشت: ورود به عرصه سازندگی کشور بعد از ۸ سال دفاع مقدس ضرورت داشت و ورود سپاه و بسیج در این عرصه رویکرد مثبت و قابل تحسینی بود.

وی گفت: وقتی جنگ تمام شد باید نگران فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس می‌بودیم و اگر تمام توان سپاه معطوف به امر سازندگی می‌شد ممکن بود بخش فرهنگ در این زمینه کمرنگ شود.

برپایی یادواره‌ها و راهیان نور دو برنامه شاخص برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سردار شریف ادامه داد: تلاش شد به موازات عرصه سازندگی دو کار اصلی صورت گیرد که برگزاری یادواره‌ها و کنگره شهدا در سراسر کشور از جمله آنها بود که نخستین آن نیز در قم برگزار شد که تاکنون در برخی از استان‌ها تا دو بار هم برگزار شده است که در راستای برپایی این کنگره‌ها اقدامات فرهنگی قابل توجهی صورت می‌گیرد تا فرهنگ دفاع مقدس و تفکر بسیجی ترویج شود.

وی با بیان اینکه دشمن در ارائه تصویر غیرواقعی از دفاع مقدس تلاش می‌کند و برگزاری این یادواره‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر بوده است افزود: موضوع راهیان نور نیز از جمله برنامه‌های شاخص برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده که در این سال‌ها به صورت مستمر با انجام اعزام‌های اقشار مختلف به خصوص نسل جوان دنبال شده است.

در تولید آثار فاخر فیلم و سریال دفاع مقدسی توفیق چندانی نداشتیم

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین بیان داشت: در عرصه تولید آثار فاخر فیلم و سریال در حوزه دفاع مقدس نیز قرار بود شاهد تولیدات خوبی باشیم که در این عرصه موفقیت چندانی نداشتیم هر چند که در برهه‌ای برخی تولیدات تلویزیونی و سینمایی جریان ساز و موفق بودند اما در مجموع در این حوزه توفیق چندانی نداشتیم.

سردار شریف عنوان کرد: در اکثر شهرها و حتی روستاهای کشور که شهید داشتند یادواره‌های شهدا برگزار شده است و برای تمامی اقشاری که در دوران دفاع مقدس شهید دادند نیز این یادواره‌ها به صورت ویژه برگزار شده است.

وی ابراز داشت: استان مازندران در برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا در کشور بسیار موفق عمل کرده و خانواده‌های شهدا به عنوان هسته مرکزی یادواره‌ها هستند و حتی هزینه برپایی آنان نیز از سوی این خانواده‌ها و به صورت مردمی تأمین می‌شود.

ضربه‌ای که دشمنان می‌خورند از قم است

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت قم در انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمن احساس واقعی اش این است که ضربه‌اش را از جایی می‌خورد که مبدأ انقلاب اسلامی است و قم به عنوان خاستگاه انقلاب و هسته مرکزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در تداوم انقلاب بر عهده دارد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس بیان داشت: روحانیت در دوران دفاع مقدس حضور جدی و کارکرد گسترده‌ای در عرصه‌های تبلیغی و رزمی جنگ داشتند و امروز ضدانقلاب و صهیونیست‌ها اقداماتی در راستای تخریب روحانیت در جامعه می‌زنند که این امر نشان دهنده نقش ویژه روحانیت در جامعه است.

فروپاشی زود هنگام برای صهیونیست‌ها تصور می‌شود

سردار شریف افزود: صهیونیست‌ها اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی شکست ناپذیر است اما امروز شاهدیم که امنیت آنها در سرزمین‌های اشغالی زیر سوال رفته و مهاجرت معکوس در حال رخ دادن است و فروپاشی زود هنگام برای آنان تصور می‌شود که این امر محصول الهام بخشی دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و روحانیت است.

وی با اشاره به شرایط فعلی کشور در مقایسه با سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی بیان داشت: امروز شرایط بسیار متفاوتی نسبت به سال‌های ابتدای انقلاب داریم؛ هر چند که دارای مشکلاتی هستیم اما گستره خدمات رسانی به مردم در تمامی مناطق کشور قابل انکار نیست.

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به طرح جدید توزیع یارانه‌ها بیان داشت: اگر هر کشوری می‌خواست اصلاحات اقتصادی را انجام دهد مردم و مسئولین آن کشور این موضوع را دنبال می‌کردند اما امروز شاهد هجمه سازمان یافته‌ای از سوی دشمنان در این راستا هستیم و نفوذی‌هایی نیز در کشور دارند و تلاش می‌کنند فضاسازی منفی در جهت این طرح ایجاد و مردم را ناامید کنند.

وی ادامه داد: تمام اقتصاددانان قبلی و فعلی بر اصلاح نادرستی روش پرداخت یارانه اتفاق نظر دارند و ما باید خدا را از بابت فهم و درایت مردم شاکر باشیم که علیرغم فراخوان‌های بسیار دشمنان برای ایجاد ناامنی، این مقطع به خوبی پشت سر گذاشته شد و رویکرد سپاه و بسیج همواره معطوف کمک به مردم بوده است.

سردار شریف افزود: پیام برگزاری کنگره شهدای روحانی در این مقطع به این است که می‌خواهیم بگوییم روحانیت از قبل انقلاب تا کنون در حوادث مختلف از جنگ، بلایای طبیعی، حوادثی مانند کرونا و غیره پیشگام بوده و حضور آنان الهام بخش بوده است و نسل جدید ما می‌بایست نسبت به این موضوع مطلع باشند.

وی با اشاره به تهاجمات رسانه‌ای دشمنان علیه کشور و ارزش‌های دینی و اسلامی از سوی منافقین افزود: منافقین و گروهک‌ها ابتدای انقلاب اسلامی در ترور شخصیت‌های انقلابی و مردم ایران جنایت‌ها آفریدند و امروز نیز در کشور آلبانی نشسته‌اند و گزاره‌های خبری و گفتمان سازی علیه مردم ایران، روحانیت شیعه و نیروهای مسلح تولید کنند.

سخنگو و مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اروپایی‌ها نیز روزی گروهک منافقین را که ۱۷ هزار ترور در کشور ایران داشتند را در لیست ترور می‌گذارند و روز دیگر از لیست خارج می‌کنند.

هشدار به ماجراجویی صهیونیست‌ها

سردار شریف در خصوص ماجراجویی صهیونیست‌ها در منطقه نیز اظهار داشت: صهیونیست‌ها عملاً اعلام کردند که حضور ایران در منطقه را بر نمی‌تابند و به مواضع ایران حمله خواهند کرد که ما نیز در پاسخ به صراحت اعلام می‌کنیم هر کجا که منافع ملی کشور به خطر بیفتد با توجه به اشراف اطلاعاتی که داریم وارد عمل می‌شویم و در گام اول ضمن اعلام به کشوری که این اقدامات در خاک آنان صورت می‌گیرد همانند آنچه در اربیل رخ داده برخورد خواهیم کرد.

398192