ضرورت توجه به ابزار قدرتمند ترویج فرهنگ از طریق تبلیغات شهری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در نشست با مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری پایتخت در ترویج زبان و ادب فارسی، از تبلیغات شهری و المان‌های محیطی به عنوان ابزاری قدرتمند در جهت ترویج فرهنگ نام برد.
تصویر ضرورت توجه به ابزار قدرتمند ترویج فرهنگ از طریق تبلیغات شهری

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر غلامعلی حدادعادل در این نشست با تاکید بر لزوم توجه دقیق به موضوعات فرهنگی در فضای اقتصادی و تبلیغاتی، از سازمان زیباسازی به عنوان مجموعه محوری در ترویج فرهنگ شهری نام برد و گفت: در کنار تلاش برای ارتقای کمی درآمدهای سازمانی، تلاش برای از بین نرفتن فضای فرهنگی محیط شهری بایستی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی افزود: در این خصوص اقدامات خوبی در دوره جدید انجام شده که مهمترین آن، تغییر ادبیات تابلوهای تبلیغاتی و استفاده از واژگان فارسی در این فضا است.

در این نشست، رضا صیادی ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در سازمان زیباسازی شهر تهران، ارتقای کیفی و کمی فعالیت‌های فرهنگی این سازمان را یکی از اولویت‌های اصلی دوره جدید عنوان کرد.

398157