یو اس دی کوین (USDC) چیست؟

USD Coin (USDC) یک ارز دیجیتال است که به طور کامل توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود. USDC یک دلار آمریکا به شکل رمزنگاری شده با ارزش یک به یک است. USDC طوری طراحی شده که ثابت بماند و آن را تبدیل به یک استیبل کوین کند.

تصویر یو اس دی کوین (USDC) چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، استیبل کوین ها معمولاً توسط دارایی های ذخیره مانند دلار یا یورو برای دستیابی به ثبات قیمت پشتیبانی می شوند. قیمت USDC با نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین و اتریوم در تضاد است.

دارایی های ذخیره USDC در حساب های مجزا نزد موسسات مالی تحت نظارت ایالات متحده نگهداری می شود.

توکن های USD توسط دولت ایالات متحده صادر نمی شود.

USD Coin یک پروژه منبع باز است، به این معنی که هر کسی می تواند کد پروژه را مشاهده کرده و در آن مشارکت کند.
شرکت حسابداری Grant Thornton بر این حساب های تفکیک شده نظارت می کند و گزارش های تأیید ماهانه را ارائه می دهد.

USD Coin توسط شرکت Centre مدیریت می شود، شرکتی که توسط صرافی ارز دیجیتال کوین بیس و شرکت فناوری مالی Circleتأسیس شده است. هدف شرکت Centre تغییر چشم‌انداز مالی جهانی با اتصال هر شخص، بازرگان، خدمات مالی در سراسر جهان است.

یو اس دی کوین (USDC) چیست؟2

مکانیزم USDC چگونه است؟

ممکن است تعجب کنید که چگونه USDC پیوند 1 در مقابل 1 را با دلار ایالات متحده حفظ می کند. اگر شما بخواهید یک توکن USD با استفاده از ارز فیات را بخرید، آن ارز فیات به عنوان یک دلار آمریکا سپرده و ذخیره می شود و USDC جدید ضرب می شود. اگر یک توکن USD را در ازای ارز فیات بفروشید، پس از بازگرداندن پول فیات به حساب بانکی شما، USDC "سوخته" می شود.

USDC چه نوع استیبل کوین است؟

USD Coin یک استیبل کوین با وثیقه فیات است، به این معنی که توکن‌های USDC با پول فیات مانند دلار آمریکا وثیقه می‌شوند.

USDC با چندین بلاک چین سازگار است؟

اتریوم،الگوراند،سولانا،استلار،ترون

مزایا و معایب USDC

یو اس دی کوین (USDC) چیست؟3

از USD COIN برای چه مواردی استفاده می شود؟

به عنوان یک دارایی دیجیتال با قیمت ثابت(استیبل کوین)، USD Coin را می توان به چندین روش استفاده کرد:

محافظت در برابر نوسانات: سرمایه گذارانی که در معرض سایر ارزهای دیجیتال قرار دارند، می توانند با خرید استراتژیک یک استیبل کوین مانند USDC، نوسانات پرتفوی خود را کاهش دهند. داشتن USDC در دوره‌های نوسانات قابل توجه بازار می‌تواند به تثبیت ارزش پرتفوی کمک کند.

قیمت گذاری بر حسب پول فیات: دارایی های دیجیتال فهرست شده در صرافی های ارزهای دیجیتال را می توان با استفاده از یک استیبل کوین مانند USDC به پول فیات قیمت گذاری کرد.

ثبات قیمت: ثبات قیمت USDC این استیبل کوین را قادر می‌سازد تا مالکیت سهام و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را نشان دهد. USDC همچنین می تواند برای نشان دادن بدهی ها استفاده شود.

حواله ها: USDC را می توان برای ارسال وجوه در سراسر مرزها استفاده کرد. گیرندگان می توانند USDC را بدون استفاده از حساب بانکی یا نگرانی در مورد نوسانات قیمت ذخیره کنند.

بهرمند شدن از دلار آمریکا: افراد غیر آمریکایی و سرمایه گذارانی که مایلند در معرض دلار آمریکا قرار بگیرند، می توانند USDC را به سبد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال خود اضافه کنند.

پوشش در برابر تورم: افراد غیر آمریکایی و سرمایه گذارانی که نگران تورم پول محلی خود هستند، می توانند یک استیبل کوین مانند USDC داشته باشند تا از ارزش پول خود محافظت کنند.

تامین مالی جمعی جهانی: شرکت‌های نوپا و سازمان‌های غیرانتفاعی می‌توانند با درخواست ارز دیجیتال از سرمایه‌گذاران و اهداکنندگان در سراسر جهان پول جمع‌آوری کنند. جمع آوری وجوه در قالب یک استیبل کوین مانند USDC تضمین می کند که ارزش پول جمع آوری شده در طول زمان نوسان نمی کند.

اتصال بلاک چین: از آنجایی که USDC با چندین بلاک چین سازگار است، استفاده از USDC می تواند راهی برای ادغام سیستم های پرداخت و برنامه های کاربردی در سراسر بلاک چین باشد.

آیا سرمایه گذاری در کوین USD ریسک دارد؟

آیا سرمایه گذاری در کوین USD ریسک دارد؟

کوین USD، به عنوان یک ارز دیجیتال، به طور کلی به عنوان یک سرمایه گذاری پرخطر در نظر گرفته می شود. در حالی که استیبل کوین‌هایی مانند USDC دارای نوسانات قیمتی کمتری نسبت به سایر ارزهای رمزپایه هستند، استیبل کوین‌ها ممکن است توسط سازمان‌های نظارتی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مورد بررسی دقیق‌تری قرار بگیرند. سرمایه گذاران باید قبل از خرید USDC خطرات را بدانند.

آیا می توانیم کمتر از 1 دلار USDC بخریم؟

شما می توانید کسری از توکن USD بخرید، درست همانطور که می توانید دلار آمریکا را به سکه تقسیم کنید. شما می توانید کمتر از 0.001 - معادل یک دهم سنت - USD Coin خریداری کنید.

وضعیت توکن USDC در بازار رمزارز

وضعیت توکن USDC در بازار رمزارز

تعداد توکن های عرضه شده USDC در 52,342,873,694 توکن است.

مارکت کپ این استیبل کوین 52,343,439,184 دلار است و در 24 ساعت گذشته 6,232,144,522 دلار حجم خورده،رتبه این رمزارز در کوین مارکت کپ 4 است و دومین استیبل کوین بزرگ بازار بعد از تتر است.

USDC را از کدام صرافی ها می توان خرید:

USDC را از کدام صرافی ها می توان خرید

USDC را در کدام کیف پول ها می شود نگه داری کرد:

USDC را در کدام کیف پول ها میشود نگه داری کرد

هشدار خرید و نگهدرای استیبل کوین برای مردم ایران

استیبل کوین های دلاری به علت رابطه مستقیم آنها با دولت آمریکا همیشه برای ایرانی ها خطرناک هستند. به دلیل تحریم های دولت آمریکا علیه ایران، مردم نمیتوانند با دلار آمریکا مبادلات جهانی داشته باشند به همین دلیل نگه داری و خرید و فروش استیبل کوین usdc برای ایرانی ها دارای ریسک زیادی است و در صورت لو رفتن ip فرد استفاده کننده از استیبل کوین usdc،دارایی های وی در خطر فریز شدن قرار می گیرد.

398052