نوباوه وطن:

رئیسی میراث‌ دار بدهی‌های دولت روحانی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت رئیسی با انبوهی از مشکلات و بدهی‌های دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرده است.
تصویر رئیسی میراث‌ دار بدهی‌های دولت روحانی است

به گزارش سایت خبری پرسون، بیژن نوباوه وطن درباره عملکرد دولت سیزدهم، اظهار کرد: هنوز یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم نمی‌گذرد و نباید توقع داشته باشیم که همه مشکلات کشور در این مدت کوتاه حل شود.

وی با اشاره به اینکه دولت رئیسی با انبوهی از مشکلات و بدهی‌های دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد، گفت: مسائل بازار بورس و بدهی‌های بسیار زیاد دولت سابق از جمله مشکلاتی است که به دولت سیزدهم رسیده است. دولت رئیسی هر ماه چند هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل را تسویه می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت سیزدهم از همان ابتدا وعده داده بود که کارهای زیربنایی انجام دهد. توقع مجلس شورای اسلامی هم این است که ما باید به شکل زیربنایی مشکلات را حل کنیم. هدفمند کردن یارانه‌ها مسئله‌ای مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیل فضای کسب و کار نشان می‌دهد دولت به دنبال اصلاحات زیربنایی است، گفت: دولت رئیسی از زمانی که روی کار آمده است، خلق پول نکرده است و بانک مرکزی اجازه چاپ پول ندارد. عملکرد بانک مرکزی کاملاً زیرنظر است و رصد می‌شود و بانک مرکزی نمی‌تواند حتی یک قرون پول چاپ کند.

نوباوه وطن متذکر شد: این در حالی است که دولت قبل میلیاردها دلار پول بدون پشتوانه چاپ کرد و باعث تورم شد. با تدبیر دولت سیزدهم، در حال حاضر استقراض دولت از بانک مرکزی در حد صفر است و این اتفاق مهمی است و نشان می‌دهد دولت می‌تواند روی پای خودش بایستد.

وی ادامه داد: اگر ما این دوره انتقال را به خوبی بگذرانیم، قطعاً بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود. توقع ما این است که دولت به طور جدی بازار را کنترل کند. همه کالاهای مورد نیاز مردم در بازار موجود است و هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد. ما در عرضه و کنترل قیمت‌ها مشکل داریم که باید این مشکل مرتفع شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عملکرد خوبی ندارد، تصریح کرد: ثبات مرحله اول کنترل قمیت‌ها است و بعد از ثبات ما می‌توانیم به سمت رونق بازار و کنترل کامل قیمت‌ها حرکت کنیم.

نوباوه وطن تاکید کرد: قیمت‌ها باید واقعی شود و هدفمندی یارانه‌ها به شکل واقعی نه شعارگونه محقق شود و به دست جامعه هدف برسد.

وی افزود: جهت و مسیر حرکت دولت رئیسی بسیار خوب است. هشت سال دولت روحانی هر کاری انجام داد و مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورد، اما کسی حرفی نزد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت رئیسی ۹ ماه است که کار خودش را آغاز کرده و همه از این دولت توقع رفع کامل مشکلات را دارند که منطقی نیست و باید به دولت فرصت داده شود.

منبع: مهر

397919