عبور صهیونیسم از خطوط قرمز فلسطینیان برای مهار عملیات‌های مقاومتی

یورش به تشییع کنندگان شهدای فلسطینی، هتک حرمتِ پیکرهای شهدا و تخریب منازل مجریان عملیاتهای استشهادی توسط صهیونیسم، نشان می دهند که تل آویو سبک جدیدی را در مقابله با فلسطینیان درپیش گرفته است.

تصویر عبور صهیونیسم از خطوط قرمز فلسطینیان برای مهار عملیات‌های مقاومتی

به گزارش سایت خبری پرسون، سلسله اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد. نظامیان صهیونیست اخیراً به تشییع‌کنندگان پیکر شهید «ولید الشریف» در قدس اشغالی یورش بردند. یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به تشییع کنندگان پیکر این شهید فلسطینی بیش از ۷۰ مجروح برجای گذاشت که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

گزارش‌های منتشر شده در این خصوص حاکی از آن هستند که خبرنگاران حاضر در مراسم تشییع پیکر شهید ولید الشریف هدف شلیک شدید گلوله‌های پلاستیکی نظامیان صهیونیست قرار گرفتند. این اقدام صهیونیست‌ها در حالی اتفاق افتاد که هنوز از موج انتقادات و محکومیت‌ها در رابطه با جنایت ترور شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی کاسته نشده است.

در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» به اقدام وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها در یورش به تشییع کنندگان پیکر شهید «ولید الشریف» در قدس اشغالی واکنش نشان داد. جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن محکومیت شدید این اقدام صهیونیست‌ها اعلام کرد: حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به تشییع کنندگان پیکر شهید ولید الشریف در قدس، یک اقدام تروریستی صهیونیستی است که با پایداری، مقاومت و رویارویی همه جانبه از سوی فلسطینیان پاسخ داده خواهد شد.

این درحالی است که روز جمعه گذشته نیز صهیونیست‌ها به تشییع کنندگان پیکر شهید شیرین ابو عاقله در قدس اشغالی یورش بردند. آنها حتی پیکر خبرنگار شهید فلسطینی را مورد هتک حرمت قرار دادند. در همین ارتباط، رئیس بیمارستان فرانسوی قدس اعلام کرد که این بیمارستان قصد دارد به دلیل هتک حرمت صهیونیست‌ها به پیکر شهید ابو عاقله، علیه تل آویو پرونده قضائی تشکیل دهد.

تمامی این تحولات درحالی رخ می‌دهند که روز گذشته «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامی خصمانه دستور تخریب منازل مجریان عملیات‌های استشهادی در اراضی اشغالی را صادر کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین دستور داده تا تبعید شهادت‌طلبان ساکن کرانه باختری به نوار غزه نیز در دستور کار قرار گیرد. این تصمیم در پی تشدید بی‌سابقه عملیات‌های استشهادی فلسطینیان در اراضی اشغالی اتخاذ شده است.

یورش به تشییع کنندگان شهدای فلسطینی، هتک حرمتِ پیکرهای شهدا و تخریب منازل مجریان عملیات‌های استشهادی توسط صهیونیسم، جملگی عواملی هستند که نشان می‌دهند تل آویو سبک جدیدی را در مقابله با فلسطینیان درپیش گرفته است. سلسله اقدامات مذکور به خوبی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی قصد دارد پیام جدیدی را به فلسطینیان مخابره نماید.

در واقع، صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند تا این پیام را به فلسطینیان مخابره کنند که در مقابله و مواجهه با آنها حاضرند از هر خط قرمزی عدول نمایند. به عبارت بهتر، رژیم صهیونیستی با عبور از خطوط قرمز در مواجهه با فلسطینیان در اراضی اشغالی، در صدد است تا نوعی بازدارندگی در برابر عملیات‌های استشهادی و مقاومتی مجاهدان فلسطینی، برای خود ایجاد کند؛ عملیات‌هایی که خواب را از چشمان مقامات سیاسی و فرماندهان نظامیِ صهیونیسم ربوده است.

سلسله عملیات‌های استشهادی و مقاومتی در اراضی اشغالی طی هفته‌های اخیر به هلاکت دستکم ۲۰ صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها تَن دیگر از آنها منجر شده است. در چنین شرایطی طبیعی است که صهیونیست‌ها خود را در محاصره یک بحران امنیتی بزرگ ببینند؛ بحرانی که به تدریج موجودیت این رژیم را با تهدید جدی مواجه می‌سازد و هزینه سنگینی را به تل آویو تحمیل می‌کند.

بر اساس آنچه که گفته شد، مقامات رژیم صهیونیستی در حال حاضر به هر ریسمانی چنگ می‌زنند تا به بزرگترین چالش امنیتی خود در طول سالیان اخیر یعنی همان عملیات‌های استشهادی فراگیر و پُردامنه پایان دهند. از همین روی، آنها عبور از خطوط قرمز فلسطینیان را در دستور کار قرار داده اند تا شاید از این رهگذر، با ایجاد موجی از رعب و وحشت در صفوف مردم فلسطین، آنها را از تداوم عملیات‌های مقاومتی بازدارند.

بر این اساس، همانطور که گفته شد صهیونیست‌ها سبک جدیدی را در مقابله و مواجهه با فلسطینیان در پیش گرفته اند و در این میان، تبعات و پیامدهای آن را نیز نادیده گرفته اند. نقش‌آفرینان اصلی اتاق‌های فکر امنیتی رژیم صهیونیستی بر این باورند که از طریق تشدید اقدامات وحشیانه علیه پیکرهای شهدا و نیز مجریان عملیات‌های مقاومتی می‌توانند برای همیشه به تکرار این عملیات‌ها پایان دهند.

با این حال، آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که اجرای عملیات‌های مقاومتی و استشهادی در اراضی اشغالی امروز بیش از هر زمان دیگری به اوج خود رسیده است. در حال حاضر، اجرای عملیات استشهادی به یکی از ابزارهای اصلی و اساسی مقابله با اشغالگری و تروریسمِ صهیونیستی تبدیل شده است. عملیات مقاومتی و استشهادی در فلسطین امروز دیگر جزئی جدایی ناپذیر از فرایند مبارزه با اشغالگری محسوب می‌شود.

بر اساس آنچه که گفته شد، پر واضح است که عبور از خطوط قرمز فلسطینیان، تعرض به پیکرهای شهدا و نیز اتخاذ تدابیر سختگیرانه علیه منازل و خانواده‌های مجریان عملیات‌های استشهادی نمی‌تواند عزم مجاهدان و مبارزان فلسطینی برای ادامه عملیات‌های مقاومتی در سراسر اراضی اشغالی را سست کند. بنابراین، بدون شک، خط مشی جدید صهیونیست‌ها در مواجهه با فلسطینیان نیز کمکی به آنها برای عبور از یکی از بزرگترین چالش‌های چند دهه اخیرِ تل آویو، نخواهد کرد.

397647