واکنش وزیر ارشاد به لغو کنسرت‌هایی که مجوز دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد برنامه‌هایی برای جلوگیری از دزدی فیلم از روی پرده سینماها و قاچاق آن دارد. او همچنین از صدور مجوزهای برگزاری کنسرت در استان‌ها دفاع کرد و از پیگیری حل مشکل لغو اجراهای زنده موسیقی در شهرستان‌ها خبر داد.
تصویر واکنش وزیر ارشاد به لغو کنسرت‌هایی که مجوز دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در برنامه «صف اول» که شب گذشته (یکشنبه ۲۵ اردیبهشت) روی آنتن شبکه خبر سیما رفت، درباره قاچاق فیلم‌های سینمایی و لغو چند کنسرت در کشور، سخن گفت.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش مهدی مهدی‌قلی، مجری این برنامه درباره معضل قاچاق فیلم‌های سینمایی، توضیح داد: «کاملا مطمئن هستیم در این فرآیند، سرقت فیزیکی یا لو رفتن نسخه اصلی فیلم، رخ نداده است. برای یکی دو فیلم که این اتفاق رخ داد، سریعاً از سازمان سینمایی توضیح خواستیم. به نظر می‌رسد که ظاهرا دزدی به روش فیلم‌برداری از روی پرده رخ داده است. به نظرم باید این قضیه را جمع کنیم. در حال بررسی طرحی هستیم که با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، امکان این نوع دزدی، کاملا از بین برود.»

در بخشی دیگر از این برنامه، وزیر ارشاد درباره لغو اجرای برخی کنسرت‌ها در استان‌ها با وجود داشتنِ مجوز قانونی گفت: «مطالبه ما این است که همه باید به مجوزی که وزارت فرهنگ صادر می‌کند، احترام بگذارند. یک آقا یا مجموعه‌ای می‌گوید اگر برگزار شود، فلان اتفاق می‌افتد؛ قرار نیست قضاوت زودهنگام بکنید. ما نمی‌توانیم از قبل به خاطر اتفاقی در آینده، مجوزی را صادر نکنیم بلکه وظیفه ما این است اجازه ندهیم که اتفاق ناخوشایندی بیفتد. حتما این مشکل را پیگیری خواهم کرد.»

397569