واحدهای تولیدی می‌توانند نماینده حقوقی بگیرند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون استفاده برخی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی به کارگروهی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای ارجاع شد تا جزئیات آن در این کمیته مورد بررسی قرار گیرد و سپس در صحن کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
تصویر واحدهای تولیدی می‌توانند نماینده حقوقی بگیرند

به گزارش سایت خبری پرسون، حسینعلی حاجی دلیگانی درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون استفاده برخی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی، اظهار داشت: اخیراً کلیات این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به زودی جزئیات آن هم در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره مفاد این طرح، گفت: تصویب این طرح باعث رفع انحصار از وکالت می‌شود و از طرف دیگر منجر به حمایت از واحدهای تولیدی و کاهش هزینه‌های دادرسی خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصویب این طرح باعث ایجاد اشتغال برای برخی از افراد می‌شود چرا که ممکن است عده‌ای تحصیل کرده رشته حقوق باشد و یا آنکه به کار حقوقی به خوبی واقف باشند، اما پشت در آزمون وکالت و گرفتن پروانه وکالت باشند که با تصویب این طرح در مجلس، این افراد می‌توانند نماینده حقوقی شوند. به عبارت دقیق‌تر این طرح باعث می‌شود بخشی از کسانی که مدرک تحصیلی حقوق دارند، از این طریق به کار گرفته شوند.

حاجی دلیگانی در واکنش به مخالفت عده‌ای از وکلا پس از تصویب این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: اگر آنان نسبت به این طرح اعتراض و هجمه نکنند، باید تعجب می‌کردیم چرا که تصویب این طرح منجر به رفع انحصار از وکالت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که این طرح در مجلس تصویب شود، شاهد تغییرات مثبتی در فرآیند رسیدگی به دادرسی خواهیم بود به این صورت که یک واحد تولیدی نباید ملزم به این باشد که حتماً برای احقاق حق خود وکیل بگیرد، بلکه می‌تواند از طریق معرفی یک فردی به عنوان نماینده حقوقی خود کار حقوقی خود را پیش ببرد.

منبع: مهر

397443