گفت و گوی امیر عبداللهیان با معاون نخست وزیر کوبا

وزیر امور خارجه ضمن محکوم کردن اعمال تحریم‌های ایالات متحده علیه کوبا و با اشاره به گستردگی تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه دو کشور بر ضرورت بهره گیری از تجربیات یکدیگر در حوزه بی اثر کردن تحریم‌ها تاکید کرد.
تصویر گفت و گوی امیر عبداللهیان با معاون نخست وزیر کوبا

به گزارش سایت خبری پرسون، ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رئیس جمهور کوبا که برای برگزاری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا به تهران سفر کرده است بعد از ظهر امروز با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار با نام بردن از کوبا به عنوان شریک راهبردی، خواستار گسترش همکاری ها در زمینه های مختلف شد و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را فرصت مناسبی برای دو طرف به منظور بررسی راه های توسعه روابط فیمابین در حوزه های اقتصادی و تجاری و همچنین تعمیق همکاری های سیاسی دانست.

امیرعبداللهیان با قابل اتکا دانستن سطح روابط دوکشور در حوزه روابط سیاسی و همچنین همکاری های قابل توجه در بخش بهداشت و درمان، بخصوص در زمینه تولید واکسن مشترک، اراده دولت سیزدهم بر اجرای اسناد همکاری و تفاهمات گذشته و توافق های جدید را مورد تاکید قرار داد و ارتقای همکاری ها در عرصه های اقتصادی و تجاری را با توجه به ظرفیت های موجود در دو طرف حائز اهمیت دانست و خواستار تلاش هرچه بیشتر دو کشور برای به فعلیت رساندن ظرفیت های اقتصادی همکاری‌ها شد.

امیر عبداللهیان در این دیدار ضمن محکوم کردن اعمال تحریم های ایالات متحده علیه جمهوری کوبا و با اشاره به گستردگی تحریم های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه دو کشور، بر ضرورت بهره گیری از تجربیات یکدیگر در حوزه بی اثر کردن تحریم ها تاکید کرد.

ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر و فرستاده ویژه رییس جمهور کوبا نیز در این دیدار با قدردانی از مواضع پایدار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روابط دو کشور و درقبال تحریم های یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه کوبا، انجام این سفر و برگزاری هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را در مسیر روابط راهبردی دو کشور دانست و بر اهمیت استفاده از ظرفیت های اقتصادی دو کشور به نفع مصالح طرفین تاکید کرد.

397220