عدم حمایت پارلمان نروژ از پیشنهاد ممنوعیت استخراج رمزارزها

همانطور که مارهوگ اشاره کرد، اکثریت در استورتینگ، مجلس قانونگذاری نروژ، می خواهند بازار درآمدی را در اولویت قرار دهند و “قبض برق بلند پایه را را به مصرف کنندگان برق نروژی بدهند.”
تصویر عدم حمایت پارلمان نروژ از پیشنهاد ممنوعیت استخراج رمزارزها

به گزارش سایت خبری پرسون، پارلمان نروژ، پیش نویس قانون ممنوعیت استخراج رمزارزهای مبتنی بر مفهوم اثبات کار را بررسی کرده و به آن رای منفی داده است. این قانون که توسط حزب کمونیست سرخ در ماه مارس (اسفند 1400) پیشنهاد شد، تنها توسط دو حزب چپ دیگر، SV (حزب چپ سوسیالیست) و MdG (حزب سبز) حمایت شده بود.

سوفی مارهوگ (Sofie Marhaug)، قانونگذار حزب قرمز به پورتال خبری E24 گفت: “اکثریت ما آشکارا از این موضوع ناامید هستیم. او افزود که جامعه نروژی باید اولویت های خود را در مورد مصرف برق تعیین کند. حزب او می گوید استخراج بیت کوین بسیار انرژی بر است و اصرار دارد که بر نیازهای صنایع دیگر و اهداف تغییرات آب و هوایی تأکید کند.”

حزب قرمز همچنین نتوانست از پیشنهادی برای بازنگری در هزینه اضافی برق برای مراکز داده استخراج حمایت کند و حزب کارگر (Ap) و حزب مرکز (Sp) را به نقض وعده های قبل از انتخابات متهم کرد. دو طرف اعلام کرده بودند که به دنبال دریافت هزینه اضافی برق کامل برای مزارع استخراج هستند.

در حالی که خانوارها، بسیاری از مشاغل و بخش دولتی در حال حاضر 0.15 کرون (تقریبا 0.02 دلار) به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرف شده می پردازند، صنعت، از جمله مراکز داده، از مالیات کاهش یافته فقط 0.0055 کرون در هر کیلووات ساعت برخوردار است.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

397092