تصویب برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر

مجلس وزرای قطر برنامه توافق فرهنگی بین ایران و قطر برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را تصویب کرد.
تصویر تصویب برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر

به گزارش سایت خبری پرسون، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این موافقتنامه مشتمل بر یک مقدمه و ۱۰ ماده است و به منظور تحکیم و گسترش روابط بین دو کشور تصویب شده است.

بر اساس این توافقنامه طرفین جهت گسترش و تحکیم روابط فرهنگی فی‌مابین در کلیه ‌زمینه‌های فرهنگی و هنری براساس حق یکسان و احترام به کلیه قوانین و مقررات داخلی ‌جاری در هر یک از دو کشور اقدام می‌کنند.


دیدارهای متقابل هیأت‌های فرهنگی و گروه‌های هنری ملی و سنتی جهت ارائه‌ هنر خود، در کشور طرف متعاهد، دیدارهای متقابل مسئولان، کارشناسان و پژوهشگران ذی‌ربط مسائل ‌فرهنگی، هنری و میراث فرهنگی، حفظ حقوق مالکیت فکری مؤلفین براساس قوانین و مقررات جاری دو کشور بخش مهمی از این توافق فرهنگی محسوب می‌‎شود.
علاوه بر مبادله اطلاعات فرهنگی، کتاب، منابع علمی، فرهنگی و انتشاراتی در رشته‌های مختلف علوم، تنظیم جشنواره‌ها و هفته‌های فرهنگی هنری و همایش‌های ادبی گوناگون و نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی و صنایع دستی سنتی میان طرفین، ترجمه و انتشار مطبوعات فرهنگی و کارهای هنری برتر که در هر دو کشور تولید می‌شود، با رعایت قوانین و مقررات جاری در هر یک از آنها بخش‌هایی دیگر از این توافق است.


سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار است.

منبع: ایسنا

397019