سرقت تلفن همراه به گوشی وزیر رسید!

شاید گفتن این جمله تکراری باشد که «تهران بهشت سارقان و موبایل قاپ‌هاست» اما اینکه تلفن همراه وزیر وزرش و جوانان، در مقابل مسجد بلال صدا و سیما به سرقت برود، موضوعی نیست که بتوان از آن به راحتی عبور کرد. هنوز درباره جزئیات این اتفاق و اینکه در زمان سرقت تلفن همراه تیم حفاظتی در کجا قرار داشته، منتشر نشده، اما طبق سرقت‌های معمول در تهران، یا گوشی توسط سارق از دست وزیر ربوده شده، یا از جیب وی زده‌اند.
تصویر سرقت تلفن همراه به گوشی وزیر رسید!

به گزارش سایت خبری پرسون، کسانی که حمید سجادی را می‌شناسند، به‌خوبی می‌دانند که او در بسیاری از مواقع گوشی تلفن همراهش را در دستش می‌گیرد و پیام‌هایش را خیلی سریع جواب می‌دهد، اما در عصر روز دوشنبه که وی برای تشییع مرحوم نادر طالب‌زاده به مسجد بلال سازمان صداوسیما رفته بود و گوشی تلفن همراهش توسط سارقان ناشناس، سرقت رفت، جای سوال دارد و نشان می‌دهد که هیچ‌کسی در تهران در امان نیست.

این درحالی است که دزدیدن گوشی موبایل یکی از وزیران کشور آن هم در مراسم ختم، موضوعی بوده که تعجب همه را برانگیخته است. البته سجادی در پاسخ به سؤالی درباره سرقت گوشی موبایلش گفت: «من آدمی هستم که به‌خاطر مشغله‌های زیاد، ممکن است وسایلم را در جاهای مختلف جا بگذارم و درباره موبایل هم این اتفاق افتاده است که البته تلفن همراه کاری بنده بوده و موبایل شخصی من در حال حاضر در جیبم است.» اواسط اردیبهشت امسال بود که ساعت 5 عصر، حامد کمیلی، بازیگر سینما و تلویزیون درحال عبور از میدان فردوسی تهران بود که دو مرد سوار بر موتورسیکلت به او نزدیک شده و زمانی که این بازیگر سینما و تلویزیون مقابل داروخانه بود، گوشی او را قاپیده و از محل متواری شدند.

9 درصد سارقان، قاپ‌زن هستند

همزمان با افزایش سرقت تلفن‌های همراه در تهران و اینکه کمتر شهروندی جرات دارد که گوشی تلفن همراهش را در خیابان پاسخ بدهد، طرح‌های رعد پلیس نیز در حال انجام است و طی برگزاری آخرین مرحله این طرح در زمان تنظیم این گزارش، رئیس پلیس تهران بزرگ از کشف اموال مسروقه به ارزش حدود24 میلیارد تومان خبر داد. آنطور که سردار حسین رحیمی گفته است: در طرح رعد به 923 پرونده رسیدگی شده طیف سارقان دستگیر شده در طرح 32 درصد از آنها سارق قطعات و لوازم وسایل نقلیه بودند.

19 درصد آنها سارق اماکن دولتی و خصوصی بودند. 18 درصد از آنها در لحظه و در معابر سرقت می‌کردند. 9 درصد آنها قاپ‌زن‌ها بودند، 4 درصد از آنها از آپارتمان و ویلا‌ها سرقت می‌کردند و 18 درصد سارقین وسائل نقلیه، مغازه، تجهیزات شهری و وسایل شهری بودند.» طبق آمار پلیس، روزانه بیش از 160 موبایل در تهران سرقت می‌شود. همچنین در گزارشی که پلیس ارائه داده، از مجموع سرقت‌های تهران، 54 درصد آن مربوط به سرقت‌های خُرد مانند کیف‌زنی یا موبایل قاپی است که رتبه چهارم را در میان شکایت به پلیس و تماس با 110 را به‌خود اختصاص منی‌دهد. در این میان در سال گذشته کیف قاپی و موبایل قاپی افزایش چشمگیری داشته و اوج سرقت‌های تهران از سال 15 تا 18 صورت می‌گیرد که 90 درصد این سرقت‌ها مربوط به موبایل قاپی است.

منبع: روزنامه آرمان ملی

396694

مطالب مرتبط