بیت کوین در مسیر سقوط

هم اکنون بیت کوین در پایین ترین سطح قیمت خود از ابتدای سال 2022 تاکنون قرار داشته و حتی در معاملات صبح امروز تا 33 هزار و 266 دلار هم پایین رفته است. دلیل افت قیمت بیت کوین، افت کلی ارزش دارایی‌های پرریسک نظیر سهام شرکت‌های فناوری عنوان شده است.
تصویر بیت کوین در مسیر سقوط

به گزارش سایت خبری پرسون، در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت کوین، 3.5 درصد سقوط کرد و به 33 هزار و 557 دلار رسید.

این قیمت نسبت به 7 روز پیش حدود 14 درصد پایین آمده است. ارزش کل بازار بیت کوین هم اکنون 637 میلیارد دلار بوده و در 24 ساعت گذشته یک میلیون و 100 هزار بیت کوین به ارزش 37 میلیارد دلار در بازار جهانی جابجا شده است.

مت دیپ، مدیر موسسه معاملات ارزهای مجازی استک فاندز، در سنگاپور می‌گوید: من فکر می‌کنم همه ارزهای مجازی هنوز به عنوان دارایی‌های پر ریسک محسوب می‌شوند و نظیر آنچه در بورس نزدک دیده‌ایم، اکثر ارزهای مجازی در حال سقوط هستند.

هفته گذشته شاخص شرکت‌های فناور نزدک 1.5 درصد منفی شد و به طور کلی از ابتدای سال جاری تاکنون 22 درصد از ارزش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داده است.

به طور کلی امروز بازار جهانی ارزهای مجازی منفی بود و اتریوم هم بیش از 4 درصد افت قیمت داشت و هم اکنون 2458 دلار معامله می‌شود. در معاملات امروز ارزش کل بازار جهانی ارزهای مجازی هم 3.2 درصد کاهش یافت و به 1.53 تریلیون دلار رسید.

منبع: فارس

396448