امیر صدیقی:

از تعویق بازیهای آسیایی بهترین بهره را می‌بریم

رئیس فدراسیون ووشو گفت: تعویق یکساله بازیهای آسیایی برنامه های تیم ملی را تغییر خواهد داد.
تصویر از تعویق بازیهای آسیایی بهترین بهره را می‌بریم

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر صدیقی گفت: در دو رشته کوراش و ووشو تیم‌های ملی از چند ماه قبل برنامه‌های آماده سازی خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آغاز کرده بودند، ترکیب تیم ملی کوراش با برگزاری رقابتهای انتخابی مشخص شد و قرار بود هفته آینده هم ترکیب تیم ووشو را نهایی کنیم که با وجود تعویق یک ساله بازی‌ها، باید در برنامه‌های خود بازنگری کنیم.

وی افزود: با هدف کسب بهترین نتیجه در بازی‌ها و تأثیرگذاری بالا در ارتقا رنکینگ کاروان ورزشی کشور در هانگژو، تلاش هر دو تیم از سال گذشته برای آماده سازی و حضوری پر قدرت در این دوره بازی‌ها آغاز شده بود، ولی این تغییر زمان، همه برنامه را دچار تعویق خواهد کرد. باید از این فرصت بهترین بهره را ببریم تا با توان بالاتر به هدفی که از پیش طراحی شده بودف دست یابیم.

صدیقی ادامه داد: در بخش ساندا که در شرایط فعلی برنامه‌ای نداریم، ولی در بخش تالو چهار سهمیه حضور در بازی‌های «ورود گیمز» داریم. به همین دلیل اردوهای تیم ملی را بر همین اساس پیش خواهیم برد. البته در حال رایزنی با اتحادیه ووشو آسیا هستیم تا حداقل مسابقات قهرمانی آسیا جایگزین شود.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به مسابقات قهرمانی جهان افزود: اندونزی آذرماه میزبان این رقابتها در رده‌های سنی پایه است که تا کنون دستخوش تغییر و لغو نشده است. بر همین اساس رقابتهای انتخابی تیم‌های ملی را تیرماه برگزار کرده و پس از آن کادر فنی مشخص شده و کار آماده سازی آغاز خواهد شد.

وی در پایان گفت: با توجه به لغو بازی‌های آسیایی، طی جلساتی که در فدراسیون به زودی با کمیته‌های مربوطه خواهیم داشت، برنامه‌های تیم ملی برای حضور در این بازی‌ها طبق تاریخ جدید که اعلام خواهد شد، تدوین می‌شود، ولی در نظر داریم لیگ برتر را زودتر از موعود برگزار کنیم.

منبع: مهر

396063