بانک مرکزی آماده اجرای طرح پرداخت یارانه کالاهای اساسی است

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت:هر فرد با همه کارت‌های بانکی که از آن‌ها برای انجام تراکنش‌های خرید استفاده می‌کند، می‌تواند این کار را انجام دهد و نیازی به کارت جدید یا افتتاح حساب جدید نیست.
تصویر بانک مرکزی آماده اجرای طرح پرداخت یارانه کالاهای اساسی است

به گزارش سایت خبری پرسون، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اظهار داشت: در این طرح برای خریدهای عادی هیچ مابه‌التفاوتی پرداخت نمی‌شود، اما اگر کالای اساسی دارای یارانه خریداری شود بخشی از مبلغ از حساب شخصی خریدار و بخش دیگر هم از یارانه در نظر گرفته شده برای آن کالا کسر می‌شود.

وی گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ POS (کارتخوان) در نانوایی‌های استان زنجان وجود دارد که برای این طرح استفاده خواهد شد و همین مسیر برای حدود ۸۰ هزار واحد نانوایی کل کشور هم انجام می‌شود.

محرمیان با اشاره به قدرت بالای پردازش تراکنش‌های زیاد در شبکه پرداخت کشور، گفت: با اجرای این طرح تعداد پردازش در مرکز افزایش پیدا می‌کند، ولی به معنی افزایش بار خیلی شدید روی شبکه نیست و تمهیدات لازم برای انجام استرس تست و موارد مثل آن انجام شده است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی افزود: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح آماده است و باید کالاهایی که شامل دریافت یارانه می‌شود در این سیستم بارگذاری شود.

کارت جدیدی برای دریافت یارانه ها صادر نمی‌شود

محرمیان گفت: هر فرد با همه کارت‌های بانکی که از آن‌ها برای انجام تراکنش‌های خرید استفاده می‌کند، می‌تواند این کار را انجام دهد و نیازی به کارت جدید یا افتتاح حساب جدید نیست.

وی افزود: هنگام خرید کالاهای دارای یارانه، مقدار مربوط به خریدار طبق روال قبل از حساب او و مابه‌التفاوت آن نیز از یارانه تخصیص داده شده کسر می‌شود.

محرمیان گفت: در زمان تسویه با واحدهای نانوایی هم تغییری نخواهیم داشت و در همان سیکل‌های پایا که به صورت روزانه انجام می‌شود، انجام خواهد شد.

وی در خصوص مواردی که ممکن است دسترسی‌شان ضعیف باشد، افزود: هماهنگی‌های لازم با وزارت ارتباطات برای تجهیز سریع به دستگاه کارتخوان انجام خواهد شد و تقویت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: آمادگی لازم برای رفع اشکالات احتمالی و عملیاتی شدن طرح پس از انجام آزمایشی طرح در کل کشور وجود دارد.

منبع: ایبنا

396000