انهدام یک باند سرقت اموال

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۶ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت اموال ساختمان‌های نیمه ساز در شهرستان زاهدان و اعتراف آنها به ۴۶ فقره سرقت خبر داد.
تصویر انهدام یک باند سرقت اموال

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار احمد طاهری اظهار داشت: در پی وقوع سریالی چند فقره سرقت اموال ساختمان‌های نیمه‌ساز در سطح شهرستان زاهدان با شیوه و شگردهایی مشابه، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد سارقان با استفاده از خودروهای سرقتی با پلاک مخدوش به پرسه‌زنی در محلات و شهرک‌های مسکونی زاهدان اقدام کرده و ساختمان‌های در حال ساخت فاقد نگهبان را شناسایی و در فرصتی مناسب با شگردی خاص به سرقت اموال با ارزش موجود در این ساختمان اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود و انجام تحقیقات فنی، یکی از اعضای این باند سرقت را شناسایی و او را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. با دستگیری این سارق، دو نفر از همدستان وی نیز شناسایی و متهمان در عملیات‌هایی جداگانه در نقاط مختلف شهرستان زاهدان دستگیر شدند.

طاهری با اشاره به توقیف یک دستگاه خودرو ی پراید مسروقه مورد استفاده در این سرقت‌ها در بازرسی از مخفیگاه یکی از سارقان، بیان کرد: متهمان که پس از رو به رو شدن با مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در تحقیقیات تکمیلی به ۴۶ فقره سرقت اموال ساختمان‌های نمیه‌ساز به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهرستان زاهدان اقرار کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد متهمان اموال مسروقه را به منزلی در زاهدان انتقال می‌دادند و سایر اموال سرقتی را به سه مالخر فروخته‌اند.

وی با اشاره به دستگیری هر سه مالخر اموال مسروقه گفت: از مالخران دستگیر شده بیش از چهار میلیارد ریال اموال مسروقه کشف و به مالباختگان مسترد شد و همه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار طاهری از شهروندان و مالکان ساختمان‌های نیمه‌ساز خواست ضمن رعایت نکات امنیتی از رها کردن اموال با ارزش در ساختمان خودداری کرده و حتماً نسبت به استخدام و به‌کارگیری نگهبانانی مورد اعتماد در محل کارگاه‌های ساختمانی اقدام کنند.

395941