خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری بیت کوین

سرمایه گذاران نهادی 133 میلیون دلار از محصولات سرمایه گذاری بیت کوین (BTC) را فروختند و به این ترتیب، بزرگترین هفته خروج سرمایه از ژوئن سال گذشته (خرداد 1400) تاکنون را رقم زدند.
تصویر خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق آخرین گزارش هفتگی جریان های سرمایه گذاری صندوق دارایی دیجیتال CoinShares، مجموع خروجی سرمایه از صندوق های دیجیتال در هفته منتهی به 29 آوریل (9 اردیبهشت) بالغ بر 120.1 میلیون دلار بوده است. این درحالی است که در همین زمان شاهد ورود غیرمنتظره سرمایه 38 میلیون دلاری برای محصولات FTX Token (FTT) بوده ایم.

خروج 132.7 میلیون دلاری از صندوق های سرمایه گذاری بیت کوین در هفته گذشته، مجموع خروجی ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) را به 310.8 میلیون دلار رساند.

آخرین باری که صندوق های سرمایه گذاری بیت کوین این میزان از خروج سرمایه را در یک هفته شاهد بودند، طی یک روند نزولی قوی در ژوئن 2021 (خرداد 1400) بود که در نتیجه ترس، عدم قطعیت و شک (FUD) گسترده ایجاد شده پس از خبر قطع پذیرش بیت کوین توسط تسلا به وجود آمد.

CoinShares در این گزارش خاطرنشان کرده است که به نظر نمی‌رسد نشانه ای قوی در مورد اینکه چرا سطح مشابهی از تمایلات نزولی سرمایه‌گذاری در ماه گذشته دوباره به بازار بازگشته است وجود داشته باشد ولی اتخاذ سیاست های تهاجمی توسط فدرال رزرو آمریکا و روند نزولی اخیر قیمت ازجمله عوامل موثر در این رابطه هستند.

همانطور که می دانید، مانند بسیاری دیگر از دارایی های بزرگ و شاخص های مختلف بازار سهام، قیمت بیت کوین نیز طی 30 روز گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته و با مجموع ریزش 18.2 درصدی خود به سطح فعلی در حدود 37970 دلار رسیده است.

به گزارش CoinShares، در مقیاس وسیع‌تر، کل خروجی‌ ماهانه (MTD) برای تمام محصولات دارایی های دیجیتال در مجموع به 326.1 میلیون دلار رسیده است، که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران نهادی قصد دارند با کاهش سرمایه‌گذاری‌های کریپتو، ریسک را از سبد دارایی های خود دور کنند.

نکته جالب توجه دیگر این است که این نرخ خروجی، تقریباً به طور مساوی بین قاره آمریکا (41٪) و اروپا 59٪ تقسیم شده است.

اتریوم (ETH) نیز به عنوان بزرگترین رقیب بیت کوین، با کاهش 25 میلیون دلاری و خروجی ماهیانه 82.3 میلیون دلاری مواجه بوده است.

گفتنی است که علاوه بر پلتفرم FTXبا 38 میلیون دلار ورودی، در این مدت محصولات سرمایه گذاری Terra (LUNA) و Fantom (FTM) نیز ورودی جزئی 390000 دلاری و 250000 دلاری را شاهد بوده اند.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

395747