شهید مطهری؛ آموزگاری از بطن جامعه

در سالهایی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت بارها دشمنان تلاش کردند تا با تغیر تفکر در بطن انسانی آموزش و پرورش در سراسر دنیا این مقوله مهم را دستخوش تغیراتی باب میل خودشان بکنند اما هدایت ها و رهنمود های حضرت امام(ره ) و رهبری معظم انقلاب سبب شد تا تیر دشمنان هربار به سنگ خورده و کلیت سیستم آموزشی مبتنی بر فهم، بصیرت و انسانیت در جمهوری اسلامی حفظ شود.
تصویر شهید مطهری؛ آموزگاری از بطن جامعه

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر فریدنیا مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی دریاداشتی نوشت: آیت ا.. مرتضی مطهری یار دیرین انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از متفکران برجسته جهان تشیع بود. ایشان از شخصیتهای تاثیر گذار در جراین فکری و اسلامی ایران و از رهبران فکری انقلاب اسلامی بودند . تلاش های علمی و تالیف کتب مختلف علمی و دینی نقش مهمی در مبارزه با جریانات فکری منحرف قبل از انقلاب اسلامی و فعالیت های گروه های مارکسیستی داشته و نقشی بی بدیل در گرایش جوانان به اسلام ایفا کرد.

ایران اسلامی امروز به خود می بالد که معلمانی را در کنار خود می بیند که برای رشد و اعتلای ایران اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و در راستای رشد علمی کشور گام های بلندی برداشته اند.
12 اردیبهشت ماه یادآور نقش آفرینی انسانی از جنس مردم بود که در راستای پایه ریزی اصول اخلاقی و جهاد در میدان اموزش و تعلیم از هیچ تلاشی غافل نماند تا امروز نامش در دفتر افتخارات انقلاب اسلامی ثبت شود.

شهید مطهریِ عزیز به معنای واقعی، یک معلم دلسوز بود که با فکر و بیان قوی، رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را در ذهن جوانان دنبال می‌کرد و شهادت او در این راه، به منزله امضای قطعی خداوند متعال بر کارنامه آن بزرگوار بود.

آیت الله مطهری به قدری برای حضرت امام (ره) عزیز بود که ایشان پس از ترورشان فرمودند:
«من فرزند بسیار عزیزی را از دست دادم و در سوگ او نشستم که از شخصیت‌هایی بود که حاصل عمرم محسوب می‌شد. در اسلام عزیز با شهادت این فرزند برومند و عالِم جاودان ثُلمه‌ای وارد شد که هیچ چیز جایگزین آن نیست. و تبریک در داشتن این شخصیت‌های فداکار که در زندگی و پس از آن با جلوه خود نورافشانی کرده و می‌کنند.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شهیدآیت ا.. مطهری فرموند:
یاد شهید عزیزمان، معلم برجسته و همیشه زنده و پایدارمان، مرحوم شهید مطهری را باید گرامی بداریم. من عرض بکنم؛ اینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد؛ چون حقاً و انصافاً مرحوم شهید مطهری یک انسان بزرگ و برجسته بود. زندگی او، تلاش و مؤمنانه و عالمانه، همراه با احساس درد، همراه با یک بصیرت کامل در میدان علم و معرفت و فرهنگ بود. خدای متعال هم این مرد بزرگ را مأجور کرد، پاداش داد و شهادت را نصیب او کرد؛ در واقع او را زنده نگه داشت؛ »بل احیاء عند ربّهم«.یک متخرّج و تحصیلکرده‌ی حوزه‌ی علمیه‌ی قم، وقتی با کوله‌بار معرفت و دانشی که به طور عمیق آموخته است، می‌آید در دل محیط فرهنگ و تعلیم و تربیت عمومی و نسل جوان قرار میگیرد، اینقدر منشأ برکات میشود

فهم، بصیرت و انسانیت
امروز هویت سازی انقلابی در راستای گفتمان اسلام ناب محمدی یکی از مهم ترین رسالت های معلمان برشمرده می شود؛ معلمانی که پایه ریزان تمدن نوین و جهادگران میدان کارزار با بیسوادی و نادانی هستند.

حضرت امام (ره) با شناخت دقیق نسبت به جایگاه معلم می فرمایند:
"نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. نقش معلم، بسیار حساس و مهم است و مسئولیت بسیار زیادی دارد. نقش مهمی است که همان نقش تربیت است که اخراج من الظلمات الی النور است".
موضوع تربیت دانش آموزان آنقدر در نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی پررنگ و با ارزش است که ایشان در خصوص اهمیت نقش معلمان می فرمایند:

"شما معلمان میتوانید معلم دین و معلم اخلاق و پرورش‌دهنده‌ی اخلاق در دانش‌آموز خودتان باشید. از این مسئله غفلت نکنید که تربیت کردن هم جزو کار شماست؛ و چه بهتر که با نفوذ معلمی، با تأثیر روحىِ معلم بر متعلم یک نقطه‌ی روشن و نورانی‌ای در قلب دانش‌آموز باقی بگذارید."

در سالهایی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت بارها دشمنان تلاش کردند تا با تغیر تفکر در بطن انسانی آموزش و پرورش در سراسر دنیا این مقوله مهم را دستخوش تغیراتی باب میل خودشان بکنند اما هدایت ها و رهنمود های حضرت امام(ره ) و رهبری معظم انقلاب سبب شد تا تیر دشمنان هربار به سنگ خورده و کلیت سیستم آموزشی مبتنی بر فهم، بصیرت و انسانیت در جمهوری اسلامی حفظ شود.

12 اردیبهشت را باید به جهادگرانی تبریک گفت که در سنگرهای تعلیم و تربیت کوشیده اند تا روشنی از تاریکی و جهل از دانایی تمیز داده شود.

توجه: مطالب مندرج در پرسون الزاما به منزله دیدگاه و موضع مسئولان این رسانه نیست. رسانه پرسون صرفا ماهیت و وظیفه اطلاع رسانی دارد.

395659