معرفی بهترین های جشنواره فیلم خاور دور

جشنواره فیلم خاور دور سال ۲۰۲۲ با معرفی بهترین فیلم ها به کار خود پایان داد.
تصویر معرفی بهترین های جشنواره فیلم خاور دور

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ورایتی، فیلم «معجزه: نامه‌هایی به رییس‌جمهوری» به کارگردانی لی جانگ-هون روز شنبه ۳۰ آوریل به دنبال نظرسنجی از سوی تماشاگران فستیوال، به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره خاور دور در شهر اودینه ایتالیا شد.

این فیلمِ محصول کره جنوبی از سوی مسئولان جشنواره به عنوان «سرود دوست داشتنی در ستایش قدرتِ رویا» توصیف شد.

رتبه های دوم و سوم بهترین فیلم از نگاه تماشاگرها نیز به ترتیب به فیلم‌های چینی «بازگشت به غبار» ساخته لی روییجون و «خونسرد برای کشتن» ساخته ژینگ ونشیونگ تعلق گرفت.

هیات داوران جشنواره، جایزه بهترین فیلم اول فستیوال موسوم به جایزه توت سفید جشنواره را نیز به فیلم «خونسرد برای کشتن» اهدا کرد.

جایزه توت بهترین فیلمنامه را نیز جوجو هیدئو برای فیلم «عشق به هر حال» کسب کرد.

جشنواره اودینه پس از یک دوره کاملا آنلاین در سال ۲۰۲۰ و یک رویداد ترکیبی در سال ۲۰۲۱، در سال ۲۰۲۲ تا حد زیادی به صورت یک رویداد حضوری معمولی به سبک سالهای گذشته برگزار شد و توانست از بیش از ۴۰ هزار تماشاگر میزبانی کند.

تاکشی کیتانو (کیتانو تاکشی) بازیگر و کارگردان مشهور ژاپنی نیز در این رویداد جایزه توت طلایی یک عمر دستاورد فستیوال را دریافت کرد. البته این فیلمساز در این مراسم حضور نداشت و از طریق کلیپ ویدیویی شرکت و گفت که در حال اتمام یک فیلم است و قرار است در آینده آن را در جشنواره در شهر اودینه نمایش دهد.

395604