حیدری مطرح کرد:

کارشکنی آمریکا در مذاکرات عامل تاخیر توافق

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کارشکنی‌های پی در پی و مستمر آمریکا در مذاکرات باعث شده است توافق به تأخیر بیفتد.
تصویر کارشکنی آمریکا در مذاکرات عامل تاخیر توافق

به گزارش سایت خبری پرسون، شهریار حیدری درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: اگر در بحث برجام و مذاکرات برجامی دو طرف عزم جدی نداشته باشند، مذاکرات به سرانجام نخواهد رسید.

وی بیان کرد: آنچه از جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات خواسته شد، شفاف‌سازی در چارچوب توافقات بود که ایران به آن عمل کرد. متأسفانه طرف مقابل به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده و باید به آنچه توافق شده است، عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با خروج آمریکا از برجام، آسیب جدی بر روند مذاکرات وارد شد و وقفه جدی در مذاکرات به وجود آمد. مجدداً و بعد از یک مدت طولانی دو طرف مذاکرات را آغاز کردند که هنوز هم ادامه دارد.

آمریکا عامل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات است

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا عامل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات است چرا که متأثر از لابی صهیونیستی و عربی است. اگر آمریکا متأثر از این لابی‌ها نباشد، می‌تواند در مذاکرات تصمیم خود را بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر شاهدیم به محض اینکه مذاکرات به نتیجه‌ای می‌رسد و قرار است دو طرف اعلام کنند که به توافق رسیده‌اند، متأسفانه با یک کارشکنی باز هم مذاکرات به تعویق می‌افتد و بی‌نتیجه می‌ماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کارشکنی‌های پی در پی و مستمر آمریکا در مذاکرات باعث شده است توافق به تأخیر بیفتد. روند مذاکرات رو به جلو است و امیدواریم با نتایج مناسب و خروجی خوب همراه باشد.

مذاکره‌کنندگان ایران از منافع ملی کوتاه نمی‌آیند

حیدری درباره عملکرد تیم مذاکره کننده کشورمان، گفت: مذاکره کنندگان ایران دیدگاه‌های حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنند و خارج از تصمیمات نظام در مذاکرات اعمال سلیقه نمی‌کنند. برای ما مهم این است که آنچه به نفع ملت و مصالح کشور است، در مذاکرات محقق شود. تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران اهداف نظام و انقلاب را در مذاکرات به خوبی پیش می‌برند و از منافع ملی کوتاه نمی‌آیند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق و مستمر روند مذاکرات را رصد می‌کند و رفتار مذاکره کنندگان هم به خوبی پیگیری می‌شود. هر ماه حداقل دو جلسه برای پیگیری روند مذاکرات در کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار می‌کنیم و تأکید ما بر این است که منویات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مذاکرات به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

395320