قیمت گاز اروپا سر به فلک کشید

پس از آنکه روسیه رسما اعلام کرد که صادرات گاز به بلغارستان و لهستان را متوقف کرده است، قیمت گاز در بازار انرژی اروپا بیش از 20 درصد بالا رفت.

تصویر قیمت گاز اروپا سر به فلک کشید

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته روسیه رسما اعلام کرد که به خاطر خودداری از پرداخت گاز به روبل، صادرات به بلغارستان و لهستان را‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده است.

اعلام این خبر کافی بود تا دوباره شاهد سر به فلک کشیدن قیمت گاز در بازار انرژی اروپا باشیم، به گونه‌ای که در بازار گاز هلند قیمت هر هزار مترمکعب گاز به 1374 دلار رسید که بیش از 20 درصد رشد داشته است.

گاز پروم روسیه گفته که صادرات به لهستان و بلغارستان به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که آنها پول گاز وارداتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روبل نپردازند، جریان گاز برای آنها برقرار نخواهد شد.

ماه مارس بود که دولت روسیه اعلام کرد که کشورهای غیردوست که علیه این کشور تحریم اعمال کرده‌اند، باید پول گاز دریافتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به جای یورو یا دلار به روبل بپردازند، برخی کشورهای اروپایی البته از این مسأله خودداری کرده و این نگاه وجود دارد که مسکو صادرات گاز به آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم در صورت عدم پرداخت به ارز ملی روسیه به زودی قطع کند.

البته مجارستان و اتریش گفته‌اند که پول گاز وارداتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روبل می‌پردازند و آلمان هم گفته که این فرایند یکی از گزینه‌هاست.

منبع: فارس

394989