امیرعبداللهیان بر وحدت جهان اسلام در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی تاکید کرد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای کویتی بر لزوم وحدت جهان اسلام در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و دفاع از حرمت مسجدالاقصی تأکید و نسبت به خاتمه محاصره انسانی در یمن ابراز امیدواری کرد.

تصویر امیرعبداللهیان بر وحدت جهان اسلام در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی تاکید کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) هشتم اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با «شیخ احمد ناصر الصباح» وزیر امور خارجه کویت، در خصوص مناسبات دوجانبه، موضوع فلسطین، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به همتای کویتی و با اشاره به اهمیت برگزاری کمیته مشترک کنسولی و نشست مشترک گاردهای ساحلی دو کشور، نسبت به برگزاری کمیسیون عالی مشترک دو کشور در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به هتک حرمت مسجدالاقصی و قدس شریف توسط نظامیان صهیونیست و برگزاری روز جهانی قدس، بر لزوم وحدت جهان اسلام در مقابل جنایات این رژیم و دفاع از حرمت مسجدالاقصی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این خصوص از مواضع دولت و‌ مردم کویت در محکوم کردن اقدامات رژیم غاصب قدس و حمایت از مردم فلسطین تقدیر کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در مورد یمن از استمرار آتش بس در این کشور استقبال و ابراز امیدواری کرد که در اسرع وقت محاصره انسانی یمن به کلی خاتمه یافته و گفت‌وگوهای یمنی - یمنی برگزار شود.

شیخ احمد ناصر الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر، به روابط همسایگی دوستانه، دیرینه و مردمی بین دو کشور اشاره و بر اهمیت توسعه هر چه بیشتر روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و مردمی تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به هتک حرمت مسجدالاقصی به عنوان قبله نخست مسلمین از سوی اشغالگران تأکید کرد: قدس خط قرمز جهان اسلام است و کشورهای اسلامی می‌بایست با تقویت موضع مشترک، به مقابله با جنایات رژیم اشغالگر بپردازند.

وزیر امور خارجه کویت با قدرانی از مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری آتش بس در یمن، نسبت به استمرار آتش بس دائمی در یمن ابراز امیدواری کرد.

394972