آماده باش صهیونیست‌ها از ترس مقاومت

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی تمامی سفرهای خارجی خود را تا چند روز آتی به تعویق انداخته‌اند.
تصویر آماده باش صهیونیست‌ها از ترس مقاومت

به گزارش سایت خبری پرسون، زهره صفاری در یادداشتی نوشت: مقاومت فلسطینیان در مسجدالاقصی و تعدد شمار عملیات‌های استشهادی در اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها را از چند روز مانده تا گردهمایی عظیم روز قدس تا حدی به هراس انداخته که برای حفظ موجودیت خود، سطح هشدارها را بشدت افزایش داده و علاوه بر اعمال تمهیدات امنیتی و سایبری، با یورش به اردوگاه‌های فلسطینی، عملیات دستگیری فعالان سیاسی را آغاز کرده‌اند.

نظامیان صهیونیست صبح دیروز در جریان یکی از عملیات‌های دستگیری فعالان سیاسی، به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری یورش برده و با شلیک گلوله به سمت مردم، یک جوان فلسطینی را به شهادت رساندند و سه نفر را مجروح کردند. در پی این حمله جنبش جهاد اسلامی در اردوگاه جنین با صدور بیانیه‌ای، صهیونیست‌ها را تهدید به انتقامی سخت کرد.

این در حالی بود که به گزارش «الجزیره»، نظامیان اشغالگر دیروز در جریان یورش به بخش‌های دیگر جنین دست‌کم 15نفر را بازداشت کردند؛ اما در شرایطی که تنش‌ها میان حماس و تل‌آویو بویژه در دو هفته اخیر به اوج خود رسیده است، صهیونیست‌ها که خطر تکرار نبرد 11روزه سال گذشته غزه را بیخ گوششان احساس می‌کنند درحالی برای هر گونه حمله‌ای آماده شده‌اند که به نوشته العالم، هیأت عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی برای تقاضای توقف جوشش در مسجدالاقصی در سفری محرمانه راهی مصر شده‌اند تا در رایزنی با مسئولان امنیتی و نظامی مصر برای پایان دادن به اعتراضات فلسطینیان چاره‌اندیشی کنند.

این در شرایطی است که بلومبرگ از افزایش تمهیدات امنیتی در اطراف خانه «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دریافت نامه‌ای تهدیدآمیز به همراه گلوله، خبر داده است.

سرویس امنیتی شاباک اسرائیل، در حالی تحقیقات درباره منشأ این نامه تهدید به قتل خطاب به «بنت» و خانواده‌اش را آغاز کرده‌اند که رسانه‌های عبری از انتشار جزئیات این پرونده منع شده‌اند؛ اما نکته جالب‌توجه پس از این اتفاق، پیام توئیتری «بنت» در انتقاد به این تهدید بود. او به‌عنوان نخست‌وزیر رژیمی که سلاح‌های نیروهای نظامی و خشونت شهرک‌نشینانش، سایه سنگین مرگ و آوارگی را هر روز بر سر فلسطینیان قرار داده است، در این پیام نوشت: «یک مناقشه سیاسی هر قدر هم عمیق باشد نباید به خشونت، آشوبگری و تهدید به مرگ منجر شود.»

در این میان نزدیک شدن به روز قدس دغدغه حمله سایبری را نیز برای صهیونیست‌ها جدی‌تر می‌کند. در حالی که به تازگی سیستم بانکداری اسرائیل مورد حمله هکرهای ناشناس قرار گرفته است، به نوشته «تایمز اسرائیل»، خاطره هک شدن سایت‌های رسمی اسرائیل در دو سال گذشته آن‌هم با انتشار همزمان فیلم‌ها و تصاویری از نابودی تل‌آویو، سطح هشدار امنیت سایبری رژیم صهیونیستی را بشدت بالا برده است. براساس آخرین گزارش‌ها، صفحه فیس‌بوک مرکز سایبری ملی رژیم صهیونیستی نیز در چند روز گذشته با حجم بالای درخواست‌ها برای افزایش سطح ایمنی در برابر حملات هکرها روبه‌رو شده است.

پیام همبستگی رهبران مقاومت شماری از رهبران مقاومت در جهان عرب در نشست سالانه مجازی با عنوان «منبر قدس»، به مناسبت روز جهانی قدس، بر حمایت خود از فلسطین تأکید کردند. به گزارش ایسنا، «سیدحسن نصرالله» در این مراسم گفت: «وقت‌کشی، برای فراموش شدن قضیه فلسطین است و راهبرد دشمن در این مسیر ناامیدی مردم فلسطین و ملت‌های مسلمان است اما به برکت ایمان، خلاف این خواسته در جریان است و به‌واسطه قدس ارتش‌های واقعی تشکیل شده‌اند. ملت فلسطین، سرزمین خود را ترک نمی‌کند چراکه این اشغالگرانند که باید از سرزمین آنها بروند.

مسئولیت قدس بر گردن همه امت است.» «زیاد نخاله»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با اشاره به عملیات شمشیر قدس گفت: «این عملیات پروژه‌ای برای دفاع از قدس بود و ما هرگز دربرابر متجاوزان و قاتلان تسلیم نمی‌شویم.» «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز عملیات مقاومتی کرانه باختری و اراضی اشغالی را گزینه استراتژیک برای بازگشت آزادی و برپایی نماز در مسجدالاقصی اعلام کرد.

«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله موجودیت رژیم صهیونیستی را موقتی اعلام کرد و «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح عراق نیز تأکید کرد: «تداوم اشغال مسجدالاقصی جنایتی است که باید هر چه زودتر تمام شود.»

همزمان با این تحولات، فلسطینیان تظاهرات‌ها در حمایت از قدس و مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند و در حالی که سازمان همکاری‌های اسلامی در بیانیه‌ای اقدامات رژیم اشغالگر را محکوم کرده، سران دولت عربستان نیز بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت پناهجویان فلسطینی تأکید کردند.

در همین حال در شرایطی که چندین کشور عربی از جمله بحرین نیز صحنه تظاهرات علیه اسرائیل بودند، شماری از کشورها نیز برای پرشور کردن راهپیمایی روز قدس فراخوان داده‌اند. در همین حال گرچه تلاش مقامات فلسطینی برای محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه به ثمر ننشسته اما دفتر دادستانی کل دادگاه کیفری بین‌الملل از تحویل شکواییه‌ای علیه این رژیم به اتهام ارتکاب جنایات جنگی علیه خبرنگاران پرده برداشته است.

منبع: روزنامه ایران

394925