آغاز تصویربرداری فصل ایران سریال «سلمان فارسی»

همزمان با اتمام تصویربرداری فصل بیزانس سریال «سلمان فارسی»، از ابتدای مهر ۱۴۰۱ تصویربرداری فصل ایران که فصل اول در جدول پخش این سریال است، آغاز خواهد شد.
تصویر آغاز تصویربرداری فصل ایران سریال «سلمان فارسی»

به گزارش سایت خبری پرسون، تصویربرداری فصل بیزانس سریال «سلمان فارسی» محصول مرکز سیمافیلم به کارگردانی و نویسندگی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری به پایان خود نزدیک می‌شود.

داوود میرباقری نویسنده و کارگردان سریال «سلمان فارسی» در حاشیه ضیافت افطار رئیس سازمان صدا و سیما با جمعی از هنرمندان در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صداوسیما درباره شرایط تولید این سریال گفت: به تصویربرداری اواخر دوره بیزانس رسیده‌ایم و قرار است که از اول مهر ۱۴۰۱ وارد فصل اول سریال که فصل ایران است، شویم.

تصویربرداری «سلمان فارسی» از زمستان سال ۱۳۹۸ در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شد و بارها به دلیل شرایط کرونا متوقف شد و تاکنون در لوکیشن‌های مختلفی مانند شاهرود، شهرک غزالی، سمنان (شاهرود)، جلفا، شهرک سینمایی نور قم، سواحل مازندران، جزیره قشم و… فرآیند تولید سریال انجام شده است.

حمید شاه آبادی معاون سیما قبل‌تر در نشست خبری معرفی برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ درباره زمان پخش سریال «سلمان فارسی» گفته بود: با جدیتی که ما از داوود میرباقری دیدیم سریال «سلمان فارسی» در ۱۴۰۵ پخش می‌شود.

پیش‌بینی شده در فصل‌بندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام (ص) روایت شود‌.

این سریال جزو مجموعه‌های الف ویژه سیمافیلم به شمار می‌رود و بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، علی دهکردی، چنگیز جلیلوند و محمدرضا هدایتی در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

منبع: صبا

394418