کشف یک سیارک فلزی توسط ناسا

سایکی یک مأموریت مدارگردی برنامه‌ ریزی شده‌ است که با مطالعه سیارک فلزی سایکی ۱۶، منشأ هسته‌های سیاره ای را کشف خواهد کرد.
تصویر کشف یک سیارک فلزی توسط ناسا

به گزارش سایت خبری پرسون، فضاپیمای«سایکی» (Psyche spacecraft) قرار است یک سیارک غنی از فلزات که در مداری در حدفاصل دو سیاره مریخ و مشتری به دور خورشید در حال چرخیدن است را کشف کند.

سایکی یک مأموریت مدارگردی برنامه‌ریزی شده‌است که با مطالعه سیارک فلزی سایکی ۱۶، منشأ هسته‌های سیاره ای را کشف خواهد کرد.

لیندی الکینز-تانتون از دانشگاه ایالتی آریزونا محقق اصلی این مأموریت است که آن را برای برنامه اکتشاف ناسا پیشنهاد داده‌است. آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) این پروژه را مدیریت خواهد کرد.

مهندسان این آزمایشگاه در حال انجام آخرین اقدامات روی آن هستند تا برای راه‌اندازی در ماه آگوست آماده شود؛ این فضاپیما از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا می‌رود.

آژانس فضایی ایالات متحده بر این باور است که این سیارک می‌تواند عمدتاً از فلز هسته یک سیاره کوچک تشکیل شده باشد، یکی از اجزای سازنده سیارات سنگی منظومه شمسی مانند عطارد، زهره، زمین و مریخ؛ اگر چنین باشد، می‌تواند فرصتی منحصر به فرد برای مطالعه چگونگی شکل گیری سیاراتی مانند زمین خودمان باشد.

منبع: فارس

394051