لاوروف:

مذاکره با اوکراین متوقف شده است

وزیر امور خارجه روسیه گفت مذاکرات با اوکراین متوقف شده است و کی یف تا کنون پاسخی به پیشنهادات مسکو نداده است.
تصویر مذاکره با اوکراین متوقف شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با همتای قزاقستانی خود گفت: مذاکرات بین روسیه و اوکراین متوقف شده است و ما تا کنون هیچ پاسخی از کی یف به پیشنهادات خود دریافت نکرده‌ایم.

سرگئی لاوروف در این نشست خبری تصریح کرد: برنامه ریزی های غرب برای تبدیل اوکراین به پایگاهی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل روسیه شکست خورد.

وی ادامه داد: اتحادیه اقتصادی اوراسیا توافق متکاملی با چین و هند دارد و همکاری‌های دوجانبه باید در سایه تحریم‌ها علیه روسیه همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد: مسکو با کشورهایی که اوکراین برای تضمین توافق با روسیه پیشنهاد داده است مخالفتی ندارد به شرط اینکه امنیت روسیه را تهدید نکنند.

لاوروف تصریح کرد: روسیه تهدیدات را نمی‌پذیرد و اظهارات و اقدامات اخیر مقامات کی یف بیانگر این است که آنها نیازی به مذاکره با مسکو احساس نمی‌کنند.

وی همچنین گفت: ما در زمینه امنیت بیولوژیکی با قزاقستان گفتگو کردیم و در حال آماده سازی تعدادی توافقنامه در این زمینه هستیم.

«مختار تیلوبردی» وزیر خارجه قزاقستان هم در این نشست خبری گفت: همکاری با روسیه در سیاست خارجی ما از اولویت اصلی برخوردار است.

منبع: مهر

394006