تحلیلگران بازار در مورد ضعف بیت کوین چه می گویند؟

تلاش معامله گران برای ایجاد یک حرکت صعودی پایدار در بازار ارزهای رمزنگاری شده، از روز 20 آوریل (31 فروردین) و پس از کاهش قیمت ها در جلسه معاملاتی عصر روز گذشته، آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
تصویر تحلیلگران بازار در مورد ضعف بیت کوین چه می گویند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به نظر می رسد که ApeCoin (APE) یکی از معدود توکن هایی است که موفق شده است رکود فعلی بازار را به چالش بکشد.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView حاکی از آن است که تلاش صبح امروز گاوهای بیت کوین (BTC) (خریداران) برای شکست قیمت بالاتر از تراز 42000 دلار، توسط خرس‌ها ناکام گذاشته شد و قبل از اینکه قیمت به بالای 41000 دلار بازگردد، منجر به پولبک قیمت تا پایین ترین سطح قیمت روزانه در حدود 40825 دلار شد.

در اینجا دیدگاه چندین تحلیلگر بازار در مورد ضعف بیت کوین و نقاط ورود ایده آل برای معامله گران را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انباشت دارایی در حدود 40 هزار توسط نهنگ ها

طبق اعلام شرکت تحلیل داده های درون زنجیره ای Whalemap، در نزدیکی سطح 40000 دلار، حجم معاملات قابل توجهی به چشم می خورد.

تحلیلگران پلترفم تحلیل داده گلس‌نود نیز با ارائه نظراتی مشابه مشاهدات انجام شده توسط Whalemap، خاطرنشان کردند که «مقدار زیادی از موجودی در گردش این ارز در سطوح قیمت بین 38000 تا 45000 دلار باردیگر انباشت شده است، که اولین محدوده قیمت تجمیع در بازار فعلی است.»

وقتی این داده‌ها بین هودل کننده های بلندمدت (LTH) و دارندگان کوتاه‌مدت (STH) تقسیم می‌شوند (این معیار با آستانه نگهداری 155 روزه تعیین می‌شود)، تنها تعداد کمی از STH‌هایی که این دارایی را با قیمتی بین 50000 تا 60000 دلار خریده‌اند همچنان آن را در کیف پول های خود نگه داری می کنند. این واقعیت نشان می دهد بیشتر «خریداران برتر» احتمالاً قبلاً تسلیم شده اند.

طبق گفته گلس‌نود، درصد زیادی از تقاضای فعلی هودل کننده های کوتاه مدت در بازه بین 38000 تا 50000 دلار قرار داد که تأیید کننده این حقیقت است که سرمایه‌گذاران در این محدوده قیمتی همچنان ارزش خرید را حس می کنند».

بر اساس گفته های گلس‌نود، این واقعیت که 15.2 درصد بیت کوینی که در اختیار LTH ها قرار دارد، در حال حاضر زیانده است نشان می دهد که جدیدترین اصلاحات بازار بسیاری از LTH ها به حاشیه رانده است و این وضعیت معمولاً «در مراحل پایانی بازارهای نزولی» دیده می شود.

به علاوه، گلس‌نود این فرضیه را مطرح می کند که ضعف‌های فعلی موجود در بازار می‌تواند ناشی از ترس از تسلیم بیشتر هودل کننده ها باشد که باعث می‌شود معامله‌گران در حاشیه منتظر بمانند تا زمانی که چنین رویدادی واقعاً رخ دهد.

بیت کوین باید سطح 41300 دلار را حفظ کند

یکی از کاربران توییتر با نام مستعار Abnessa گفته است که برای تکمیل الگوی سروشانه معکوس در نمودار 4 ساعته، قیمت بیت کوین باید به بالای 41300 دلار برسد. به گفته وی، بیت کوین در حال حاضر ” تلاش می کند پس از ناکامی در تبدیل یک سطح مقاومتی به حمایت (S/R)، این سطح را پس بگیرد.

برای ایجاد یک روند صعودی، بیت‌کوین باید «با موفقیت حمایت خط روند نزولی فعلی را به مقاومت تبدیل» و «این حمایت را تا خط گردن سبز بازیابی» کند تا به این شکل الگوی سر و شانه‌ معکوس تکمیل گردد.

در صورت ادامه روند نزولی، لمس ناموفق تراز 41300 دلار منجر به “شکست زیر یک پرچم نزولی” می شود و به معنای تغییر حمایت الگوی کنج صعودی به یک مقاومت است. اگر این اتفاق بیفتد، حداقل هدف 35000 دلاری به عنوان گام بعدی در نظر گرفته می شود.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

393898