پوتین:

سامانه سارمات در جهان بی‌ نظیر است/ پنتاگون واکنش نشان داد

رئیس جمهور روسیه پس از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید این کشور تحت عنوان "سارمات" این رویداد را "عظیم و چشمگیر" توصیف کرد.
تصویر سامانه سارمات در جهان بی‌ نظیر است/ پنتاگون واکنش نشان داد

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: این موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید «سارمات» که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد، از پایگاه "پلستک"، واقع در شمال غرب روسیه به هدف مورد نظر در فاصله حدودا ۶ هزار کیلومتری در شبه‌جزیره کاماتسک در شرق این کشور اصابت کرد.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای این موشک را "جدیدترین عضو زرادخانه روسیه" عنوان کرد و افزود که این موشک، "قویترین موشک" به لحاظ برد است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از شلیک این موشک بالستیک این رویداد را "عظیم و چشمگیر" توصیف کرد و گفت: موشک بالستیک سارمات امنیت روسیه را در قبال تهدیدات خارجی تضمین خواهد کرد و آن دسته از کشورهایی که سعی دارند کشور ما را تهدید کنند، باید تجدید نظر کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشابه سامانه سارمات در دنیا وجود نداردو در حقیقت سارمات یک سلاح منحصر به فرد است که توان دفاعی نیروهای مسلح ما را ارتقا می دهد و امنیت نیروهای مسلح را به طور قابل اعتماد تضمین می کند. .

ولادیمیر پوتین به همراه مقامات دفاعی در یک پیام ویدئویی خاطرنشان کرد: این موشک بالستیک ویژگی‌های تاکتیکی و تخصصی بالایی دارد و قادر است بر تمامی موشک‌های دیگر غلبه کند.

پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه قبل از پرتاب آزمایشی خود به این کشور اطلاع داد و این آزمایش را "امری عادی" خواند و گفت که "تهدیدی" برای ایالات متحده نیست.

وزارت دفاع ایالات متحده به نقل از جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: «روسیه مطابق تعهدات پیمان استارت نو خود به درستی به ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد این موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کند.»

وی افزود: «چنین آزمایش‌هایی معمولی است و غافلگیرکننده نبود. ما این آزمایش را تهدیدی برای ایالات متحده یا متحدانش نمی‌دانیم.»

منبع: ایسنا

393882